پرداخت زکات در بوشهر ۶۰ درصد افزایش یافت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پرداخت زکات در استان بوشهر از میزان هدف گذاری شده فراتر رفته و در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

پرداخت زکات در بوشهر ۶۰ درصد افزایش یافتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در نشست شورای زکان این استان، با اشاره به جمع آوری ۷.۳ میلیارد تومان زکات در پنج ماه نخست امسال، افزود: هدف گذاری مان برای جمع آوری زکات در این مدت هفت میلیارد تومان بود که با مشارکت خوب مردم این رقم افزایش یافته است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر رسانه‌ای شدن اقدام‌های شورای زکات گفت: شورای زکات استان اقدام‌های قابل توجهی در سال‌های گذشته داشته که رسانه‌ای نشده است در حالی که رسانه‌ای کردن این اقدام‌ها موجب اعتماد بیشتر مردم به این نهاد و افزایش مشارکت آن‌ها خواهد شد.

او با استقبال از پیشنهاد برگزاری جشن شکرگزاری زکات، ادامه داد: پیشنهاد برگزاری چنین جشنی علاوه بر جو روانی خوبی که ایجاد می‌کند نوعی شکرگزاری از خدای متعال نیز محسوب می‌شود که این حرکت می‌تواند به الگویی در کشور تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از ائمه جمعه استان خواست مشارکت جدی در شورای زکات داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه پرداخت زکات در استان بوشهر باید پویشی مردمی باشد، گفت: اینکه با خودرو‌های دولتی از مردم طلب زکات شود مناسب نیست و آن شخص باید با رضایت قلبی در این زمینه گام بردارد.

او همچنین ادامه داد: در مورد زکات دام هنوز در استان بوشهر اقدامی صورت نگرفته که از سازمان جهاد کشاورزی استان می‌خواهیم زکات این بخش را تعیین تکلیف و به کارگروه پژوهش شورای زکات اعلام کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت نهاد‌های مختلف در اجرای طرح‌های عام المنفعه گفت: می‌توان این طرح‌ها را به صورت مشارکتی با نهاد‌هایی همچون بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء پیش برد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های فراوانی دارد و زیبنده نیست که در آن فقر وجود داشته باشد.

جشن شکرگزاری زکات در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر نیز بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم با برداشت خرما، میزان زکات جمع آوری شده به صد میلیارد ریال برسد که در این صورت نسبت به پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی خواهیم داشت.

او با اشاره به مشارکت بالای اهل تسنن استان در زمینه پرداخت زکات، ادامه داد: امسال در شهرستان عسلویه ۶۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: ۹۷ درصد زکات جمع آوری شده صرف کار‌هایی مانند فقر زدایی، ایجاد مسکن برای محرومان و تهیه جهیزیه شده و بقیه نیز در کار‌های عام المنفعه هزینه خواهد شد.

لطفی همچنین گفت: در سه ماه سوم امسال جشن شکرگزاری زکات با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

او عنوان کرد: سازمان مدیریت برنامه و ریزی استان بوشهر قول داده است به میزان مبلغی که از زکات صرف طرح‌های عام المنفعه می‌شود، اعتبار در اختیار آن طرح‌ها قرار گیرد تا زودتر به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.