دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خبر داد؛

کشف ۴۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور/ اختصاص پهپاد برای شناسایی قاچاقچیان

سردار مومنی گفت: از ابتدای امسال ۴۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده و این کشفیات ۱۲ درصد نسبت به پارسال افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار مومنی، دبیر کل شورای مبارزه بامواد مخدر درحاشیه بازدید از کشفیات مواد مخدر پلیس کرمان درجمع خبرنگاران گفت: در استان کرمان ۶۰ تن مواد افیونی طی ۵ ماهه امسال کشف شده است و این منطقه در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دارد.

سردار اسکندر مومنی گفت: طی بازدیدی که از استان کرمان داشته ایم می‌توان گفت در مجموع عملکرد این استان در تمامی شاخص‌ها مثبت بوده است.

او افزود: طی ۵ ماهه امسال ۶۰ تن کشفیات در استان کرمان رقم خورده که ۲۷ درصد افزایش داشته و حدود ۸ تن از این مواد شامل هروئین، مرفین و شیشه بوده که به مقصد کشور‌های اروپایی در حال انتقال بوده است.

سردار مومنی بیان داشت: از مجموع کشفیات کشور ۷۰ درصد در استان‌های شرقی و حاشیه شرق کشور بوده که نشان می‌دهد هدف گزاری و تمرکز پلیس بر مبدا و مناطق ورودی موثر بوده است.

اوبا بیان اینکه در کل کشور از ابتدای سال ۴۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده اظهار داشت: این کشفیات ۱۲ درصد نسبت به پارسال افزایش نشان می‌دهد و ما را بر آن داشته که با تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی در محدود شرق و حاشیه شرقی کشور اجرای ماموریت داشته باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تمرکز امکانات و تجهیزات ما در مبارزه با مواد مخدر بر شرق کشور است و در این زمینه اختصاص پهپاد به دستگاه‌های عملیاتی مقابله‌ای در شرق کشور جزء اولویت‌هاست و انشاءالله امسال این موضوع را محقق کنیم.

سردار مومنی بیان داشت: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر بازدیدی از اردوگاه کبوترخان رفسنجان داشتیم که در ادامه طی جلساتی با مسئولان استان در نظر داریم با همکاری مشترک استانداری، ستاد مبارزه با موادمخدر و سازمان زندان‌ها ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفری در این استان ایجاد کنیم و ان شاء الله در ماه‌های آینده ۴ اردوگاه دیگر در کشو راه اندازی می‌شود تا معتادان متجاهر ساماندهی شوند.

او با اشاره به اینکه در همه سطوح مبارزه با مواد افیونی در حال آسیب شناسی هستیم، تصریح کرد: بخشی از مواد کشف شده مصرف پزشکی دارند و تبدیل به دارو می‌شوند و مابقی منهدم می‌شوند.

مومنی گفت: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص کشور صرف هزینه‌های مستقم و غیر مستقیم مبارزه با مواد مخدر می‌شود و از طرفی لازم است قانون نگهداری معتادان متاجهر اصلاح شود.

انتهای پیام/ی

صحبت های سردار مومنی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار