کد خبر: ۷۰۵۷۹۲۸
گروه : قم » قم
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد؛

صالحی گفت:در برخی از رشته‌های آموزشی و مهارتی، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تا ۸۳ درصد جذب بازار کار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشورصبح امروز،۱۱ شهریور در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که در قم برگزارشد،اظهارکرد: توجه به آموزش‌های مهارتی، توسعه و رشد اقتصادی را به همراه دارد بطوری که در برخی از رشته‌های آموزشی و مهارتی فارغ التحصیلان تا ۸۳ درصد جذب بازار کار شده اند.  

او ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیش از یکصد رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته توانسته است فارغ التحصیلان آموزشی و مهارتی ارزشمندی را وارد جامعه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء معدود دانشگاه‌هایی است که اختیار مستقل برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را دارد، گفت: هفته گذشته ۴۱ سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین تعاریف کیفیت آموزشی، بحث اقتصاد آموزش عالی است، افزود: یکی از اصلی‌ترین آموزش‌هایی که می‌تواند، آموزش عالی را به توسعه و رشد اقتصادی ارتباط دهد و نزدیک کند، توجه به آموزش‌های عالی مهارتی است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه آموزش عالی مهارتی می‌تواند معنای جدیدی از کیفیت آموزش عالی را ارائه کند، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس سیاست کلان آموزش عالی، هم اهداف کمی آموزش‌های مهارتی و هم اهداف کیفی آموزش‌های عالی را مد نظر قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه توجه به اهداف کیفی آموزش‌های مهارتی برای ما مهم‌تر است، افزود: دوست نداریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم دچار چالش‌های بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر شود لذا ۷۰ درصد فعالیت‌های آموزشی و مهارتی دانشگاه به صورت عملی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌ها و محتوای درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از مهمترین عناصر نرم‌افزاری در بهبود کیفیت آموزش عالی کشور دانست و گفت: علاوه بر این، توجه به اعضای هیئت علمی و روش‌های نوین آموزشی از دیگر موارد بهبود کیفیت آموزش است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه سرفصل‌های جدید درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ماحصل وقت زیاد و ارزشمند کمیته‌های تخصصی است، تاکید کرد: اساس برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد اقتصاد آموزش و شغل و حرفه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی اعضای هیئت علمی برگزاری دوره‌های تخصصی برای این اعضا را از برنامه‌های دیگر دانشگاه دانست و گفت: سرفصل‌های جدید درسی، تجهیزات جدیدی نیز می‌خواهد که نیازمند حمایت هستیم.

او با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک هزار و ۳۰۰ کارگاه، آزمایشگاه و محیط عملی دارد، خاطرنشان کرد: این کارگاه و آزمایشگاه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی دولت و بخش خصوصی دارد.

صالحی عمران اظهار کرد: رشد اقتصادی در هر کشور توسعه یافته به دنبال آموزش‌های مهارتی بوده است و ما باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.

او بر اصلاح «هدایت تحصیلی» در نظام آموزش و پرورش تاکید و گفت: متاسفانه در این هدایت تحصیلی میل دانش آموز و خانواده آنان به ورود دانش آموز به دانشگاه بسیار پررنگ است و این در حالی است که با ترغیب دانش آموزان برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توان در مدت زمان مشخصی نسلی فنی و کارآمد را به جامعه تزریق کرد و باعث پویایی بیشتر کشور شد.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با آیت الله اعرافی

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر