آیت الله اعرافی در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد؛

باید فرهنگ مهارت آموزی در کشور توسعه یابد

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که به رویکرد‌های مهارتی در دانشگاه ها کمتر توجه شده بر توسعه فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد.

باید فرهنگ مهارت آموزی در کشور توسعه یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله  اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز ۱۱ شهریورماه در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهارکرد: یکی از ضعف‌های مهم و اساسی نظام آموزشی ما چه در دانشگاه و چه بعضاَ در حوزه‌های علمیه آنست که دانسته‌ها و داشته‌ها بسته به عمل نمی‌شود و رویکرد‌های مهارتی به ویژه در دانشگاه کمتر توسعه یافته است.

او افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی معطوف به عمل و بازار کار باشد، اینکه دانش آموز وارد دانشگاه می‌شود و پس از اتمام دوران تحصیل در جامعه سرگردان است، مناسب جامعه اسلامی نیست.

آیت الله اعرافی ادامه داد: اگر رشته‌های درسی معطوف به عمل باشند بسیاری از مشکلات امروز جامعه برطرف می‌شود همین موضوع هم در حوزه‌های علمیه می‌تواند وجود داشته باشد، چرا که طلبه‌ای که تفسیر می‌خواند باید در زندگی و امورات خودش به کارببند تا تفسیر زنده بماند و یا کسی که فقه یا حدیث می‌خواند آن را در زندگی خودش به کار بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهارکرد: توسعه رشته‌ای در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید مورد توجه جدی تری قرار گیرد چرا که در سطح جامعه مشاغل متعددی وجود دارد که اگر رشته‌های دانشگاهی مهارت آموزی برای آن تدارک دیده شود بدون تردید نتیجه کار بسیار اثربخش‌تر خواهد بود.

او با اشاره به مرکز آموزشی و مهارتی حوزه‌های علمیه گفت: ان شاءالله بتوانیم با همکاری این مرکز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گام مؤثری در تربیت طلاب علمی و مهارتی برداریم.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با آیت الله اعرافی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار