رئیس جمعیت هلال احمر کشورخبر داد؛

پایگاه‌های امداد کشور، ۵۰ درصد کمتر از حد استاندارد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: پایگاه‌های امدادی کشور ۵۰ درصد کمتر از استاندارد تعریف شده هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور دیشب در نشست خبری در بیرجند گفت: ۵۹۸ پایگاه امدادی در زمینه جاده ای، کوهستان و دریا در کشور فعال است و از آنجایی که استاندارد تعریف شده برای تعداد پایگاه‌ها در کشور، ۱۲۰۰ مورد است از خیران می‌خواهیم ما را در افزایش تعداد پایگاه‌های امدادی یاری کنند.


او همچنین از خریداری ۷۹ دستگاه کامیونت برای هلال کشور خبر داد و افزود: این کامیونت‌ها علاوه بر استفاده در حمل و نقل‌های هلال احمر، در زمان حوادث برای برقراری ارتباطات سیار مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به طرح نذر آب هلال احمر در کشور گفت: طرح نذر آب ۲ از اواسط مرداد امسال در کشور آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد که در این طرح توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی، آبرسانی سیار به روستا‌ها و اعزام کاروان‌های سلامت به این مناطق را انجام می‌دهیم.


پیوندی همچنین افزود: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک داروخانه مرکزی هلال احمر را در خراسان جنوبی راه اندازی کنیم.


او بر احداث انبار‌های امدادی در شهرستان‌های خراسان جنوبی به دلیل فاصله زیاد شهر‌های استان با یکدیگر تأکید کرد و گفت: احداث همچنین انباری به ویژه در طبس به دلیل سابقه زلزله در این شهرستان ضروری است که بزودی این انبار را احداث می‌کنیم.


استاندار خراسان جنوبی نیز با قدردانی از زحمات امدادگران هلال احمر در امدارسانی به مردم در حوادثی همچون سیل استان گفت: به دلیل واقع شدن ۲ مسیر کریدوری کشور در خراسان جنوبی و بالا بودن تلفات جاده‌ای در این استان به دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب، افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای از ضروریات استان است که از هلال احمر کشور و خیران می‌خواهیم در این خصوص ما را یاری کنند.


شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم گزارشی از عملکرد نیرو‌های هلال احمر استان در زمینه‌های مختلف را ارائه کرد و گفت: کمبود آمبولانس، خودروی نجات و نیروی امدادی، نبود تجهیزات امدادرسانی سیل و کمبود اعتبار برای تکمیل ۱۴ طرح عمرانی نیمه تمام از جمله سوله امدادی، پایگاه امداد جاده‌ای و ساختمان ستادی از جمله مشکلات هلال احمر استان در امدادرسانی به مردم است که برای رفع این مشکلات با سازمان امداد و نجات کشور مکاتباتی انجام دادیم و امیدواریم اثربخش باشد.
انتهای پیام/ب


راه اندازی داروخانه مرکزی هلال احمر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار