در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش پلیس به کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام/ شناسایی ۱۲۰ هزار لینک و تشکیل ۱۹۵ پرونده برای برخورد با داروفروشان در فضای مجازی

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا از تشکیل ۱۹۵ پرونده برای برخورد با صفحات اینستاگرامی و سایت‌های متخلف در حوزه فروش دارو خبر داد.

کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام/ پلیس فتا: خرید فروش دارو در فضای مجازی جرم است

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب شهروندان خیابان ناصر خسرو را به عنوان مرکز خرید و فروش دارو و اقلام پزشکی می‌شناسند و این محل به بورس فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی بدل شده است.

در این محل به غیر از فعالیت افراد مجاز در فروشگاه‌های ارائه تجهیزات پزشکی، سر و کله دلالان نیز به چشم می‌خورد و هر کسی که به داروی کمیاب و خاصی نیاز داشته باشد، به سراغ این افراد می‌رود.

حال چند صباحی است که خیابان ناصرخسرو از وجود دلالان دارو خلوت شده است و کمتر شاهد حضور آن‌ها در این محل هستیم، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه فعالیت دلالان در فضای مجازی شدیم، به نحوی که با راه اندازی صفحه‌های خرید و فروش دارو در این فضا اقدام به تبلیغ و خرید و فروش دارو آن‌ هم به قیمت کلان می‌کنند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خرید و فروش دارو در فضای مجازی گفت: خرید و فروش دارو در فضای مجازی طبق قانون جرم است و پلیس در صورت مواجه شدن با مواردی در این زمینه، طبق قانون با مجرمان برخورد خواهد کرد.

او با بیان اینکه پلیس به طور دائمی با دلالان دارو در فضای مجازی برخورد می‌کند، افزود: علاوه بر این سالانه یکبار برخورد‌های ضرب الاجلی پلیس با دلالان دارو در فضای مجازی در قالب طرح ویژه پلیس فتا در کشور صورت می‌گیرد تا مجرمان در حوزه خرید و فروش شناسایی شوند.

کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام/ پلیس فتا: خرید فروش دارو در فضای مجازی جرم است/ تشکیل ۱۹۵ پرونده برای برخورد با دلالان دارو در فضای مجازی

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه روزانه پرونده‌های زیادی درباره خرید و فروش دارو در فضای مجازی توسط پلیس فتا پایتخت، تشکیل و بررسی می‌شود، تصریح کرد: شهروندان فریب تبلیغات این افراد در فضای مجازی را نخورند، چرا که اکثر این دارو‌ها یا تقلبی هستند و یا اینکه به دلیل عدم نگهداری صحیح و بهداشتی، دارو‌های ناسالم توسط دلالان دارو به مردم عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: اتمام حجت پلیس با پزشکان منشوری/ سرهنگ کاظمی: انتشار تصاویر برهنه بیماران در اینستاگرام جرم است + عکس


پیش از این محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فروش دارو در ماهواره و فضای مجازی گفت: فروش این دارو‌ها ظلم به مردم است و هرکس ادعا می‌کند برای تبلیغ دارو از سازمان غذا و دارو مجوز دارد دروغ است چراکه فروش دارو و مصرف آن باید به جا و براساس توصیه پزشک باشد و دارو‌های بدون نسخه را داروساز در داروخانه باید توصیه کند و تبلیغ دارو خلاف است.

سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۹۴ طرح‌های مبارزه با فروش دارو در قالب طرح‌های پانجیا و بین‌المللی در فضای مجازی، در داخل کشور اجرایی شد.

او افزود: ۱۲۰ هزار لینک مرتبط با فروش دارو و اقلام غیر مجاز بهداشتی در فضای مجازی شناسایی شده است که ۹۰ درصد از این لینک‎ها متعلق به صفحه‌های اینستاگرامی است و مابقی لینک‌ها نیز که در داخل کشور بارگزاری شدند، پس از احضار و دادن تذکر به گردانندگان آن غیر فعال شدند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۵ پرونده برای صفحات اینستاگرامی و سایت‌های متخلف این حوزه تشکیل شده است و در حال بررسی هستند.

کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام/ پلیس فتا: خرید فروش دارو در فضای مجازی جرم است/ تشکیل ۱۹۵ پرونده برای برخورد با دلالان دارو در فضای مجازی

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به خطرات استفاده از سایت‌های عرضه کننده دارو و اقلام بهداشتی برای شهروندان گفت: ممکن است در این سایت‌ها دارو‌های تقلبی به فروش برسد؛ چرا که هیچ مرجع رسمی در کشور بر فعالیت این قبیل سایت‌ها نظارت ندارد.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به هتاکان/ اشد مجازات در انتظار توهین کنندگان به اشخاص و ائمه


او افزود: فروش دارو در فضای مجازی در کشور جرم است و این موضوع خارج از چرخه نظارتی وزرات بهداشت و درمان قرار دارد.

سرهنگ رجبی گفت: در برخی از مواقع نیز ممکن است سودجویان دارو‌های تاریخ مصرف گذشته را تاریخ زنی مجدد کنند و آن‌ها را به هموطنان به فروش برسانند.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مورد قاچاق دارو گفت: از سال‌های گذشته برخورد با فروشندگان داروی قاچاق را انجام داده‌ایم و دستاورد‌هایی نیز داشته ایم.

او افزود: این فروش هم در فضای مجازی بوده است و هم در فضای حقیقی. در یک نقطه هم نیستند در نقاط و شهر‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: مسئولان مربوط پای کارند و با همت جمعی با فروشندگان داروی قاچاق قاطعانه برخورد می‌کنیم و معتقدیم که این کار شدنی است به ویژه در فضای مجازی.

در همین رابطه سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فروش دارو در فضای مجازی (اینستاگرام) گفته بود: مردم فقط دارو‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کنند و به فروش دارو در فضای مجازی اعتماد نکنند؛ در صورت مشاهده دارو در فضای مجازی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و تخلف را اعلام کنند.

در پایان با توجه به مطالبی که در این گزارش عنوان شد، باید دید که سرانجام فعالیت دلالان دارو در فضای مجازی به کجا خواهد رسید و چه زمانی شاهد ریشه کن شدن دلالی در حوزه دارو خواهیم بود.

گزارش از اشکان دوستی‌پور

انتهای پیام/

برخورد پلیس با دلالان دارو در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
دادگاهی در امریکا .دارو سازی جانسون و جانسون را در حدود نیم میلیارد دلار جریمه کرد .بخاطر مرگ هزاران نفر شده .فقط داروی ساخت وطن استفاده کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
چشم اميد همه ما به جناب رئيسي است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
اینستاگرام و فیسبوک فیلتر شود. تلگرام و توییتر رفع فیلتر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
کار درست تر این هست که با ریشه این معضل برخورد جدی بشه... فروشنده ناصرخسرو آخرین حلقه و بی اهمیت ترین حلقه این معضله!
باید برخورد جدی از واردکننده دارو، شرکت های پخش کننده، پزشکان و داروخانه های متخلف شروع بشه
Germany
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
وقتیکه « برخورد قاطعانه » با متخلفین صورت نپذیرد ، رشد تخلفات به صورت تصاعدی خواهد بود !!!! این قاعده در تمامی تخلفات ، از هر نوع وجود دارد!!! البته حرکات و رویکردهای مدیریت جدید قوه قضائیه امیدوار کننده است ، مشروط به اینکه دچار آفات اداری نگردد !
قانون گریزان همواره از راههای وجیه وارد میشوند و بصورت غیر مستقیم اهداف خود را طراحی می کنند و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام چرا لقمه رو دو سر شون میچرخونن از تمام بیماران خاص حمایت کنن و یک سیستم توزیع قوی دارو وزارت بهداشت درست کند دیگه کسی نمیره دارو قاچاق بخره بساط دلالا جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
یعنی واقعا نمی تونند سرشاخه رو بزنند یا نمی خواهند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
هه. ریشه اینها نبود دارو در داروخونه است . نبود تولید . کاهش قدرت خرید مردم و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
امان از دلالاان جان مردم
آخرین اخبار