گسترش فرهنگ عاشورا با ایجاد زمینه شرکت گردشگران خارجی در مراسم‌های عزاداری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان یزد گفت: ایجاد زمینه شرکت گردشگران خارجی در مراسم‌های عزاداری گسترش فرهنگ عاشورا و اسلام واقعی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان یزد  با اشاره آمادگی حسینیه ها جهت بازدید گردشگران خارجی گفت: جایگاه خوبی در حسینیه‌ها برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده تا مراسم را از نزدیک بتوانند ببینند.

او افزود:برنامه گردشگران مذهبی از شانزدهم اغاز و به مدت چهار روز در استان یزد اجرا می شود تا گردشگران سفیران درست فرهنگ مذهبی ایران در کشور‌های خود باشند.

رشد ۳۵ درصدی گردشگران خارجی سال ۹۷ در یزد

مسئول کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی استان یزد از افزایش ۳۵ درصدی گردشگران خارجی در مراسم های عزاداری محرم پارسال در یزد خبر داد و گفت: گردشگران در روز‌های تاسوعا، عاشورا، ١٣ محرم و اربعین نه تنها در استان یزد بلکه در مراسم‌های سنتی شهرستان‌های مهریز، اشکذر و اردکان شرکت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های گردشگران مذهبی از روز ١٦ شهریور آغاز می‌شود، افزود: مهم‌ترین عامل در جذب بیشتر گردشگران خارجی در این استان، توسعه تور‌های گردشگری و ارائه خدمات مناسب به آن‌ها است.

محمد مهدی رجایی فر مسئول کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: مراسم سوگواری و سبک عزاداری یزدی‌ها در ایام محرم به صورتی است که بسیار منحصر به فرد و قابل توجه است و در کمتر جای دنیا می‌توان چنین شکوه و عظمتی را در این نوع مراسم‌ها یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.