بحران فاضلاب در کوی مشعلی اهواز؛ مقصر کیست؟

مدیر شرکت فاضلاب اهواز گفت: فاضلاب کوی مشعلی وضعیت خوبی ندارد و بهداشت محیط از سوی اهالی رعایت نمی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، در برخی نقاط شهر اهواز چشمه‌هایی جوشان از فاضلاب قابل مشاهده است که هرکدام چندین خیابان را احاطه کرده اند، چهره نازیبای شهری، بوی نامطبوع و مشکل در رفت و آمد شهری از تبعات این پس زدگی‌های فاضلاب است ، هر چند مشکل پس زدگی فاضلاب در اهواز دیرینه است و سال هاست شهروندان را آزار می‌دهد.

حاتمی مدیر شرکت فاضلاب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وضعیت فاضلاب کوی مشعلی گفت: این منطقه دارای انشعابات غیرمجاز است و با وجود وضعیت نامناسب، کار پاک سازی آن‌ها انجام شد و شبکه جدید احداث گردید.

او افزود: خط انشعاب فاضلاب این منطقه قدیمی است که ریزش کرد و جاری شدن فاضلاب و فضولات دامی مانده در معابر نیز مشکلات جدی ایجاد کرده است.

حاتمی بیان داشت: مردم این منطقه مشغول به فروش دام زنده هستند که این موضوع موجب شده تا فضولات دامی به شکل کوه در این منطقه انبار شده  و شکل و ظاهر این روستا را نامناسب جلوه دهد.

مدیر شرکت فاضلاب اهواز با بیان اینکه در شرایط موجود کوی مشعلی  بهداشت محیط رعایت نمی‌شود و سلامت اهالی با این شکل به خطر می‌افتد، گفت: این احتمال وجود دارد که فاضلاب به آب نفوذ کند و در این صورت همه شبکه آب و فاضلاب اهواز را تحت تاثیر قرار داده و آلوده کند. فضولات دامی چگالی بالای دارد که در لوله‌های فاضلاب رسوب کرده و باعث ریزش آن‌ها می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ما موظف به ارائه خدمات مطلوب در این منطقه هستیم و سعی کردیم خودرو‌های امداد فاضلاب همیشه به منطقه اعزام کنیم که گا‌ها با تپه‌ای از فضولات دامی مواجهه می‌شوند و به سختی امکان تردد پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه کوی مشعلی جز مناطق کم برخوردار است ما کار زیرسازی‌ها را انجام دادیم و آسفالت معابر را هم بر عهده داریم که در این منطقه اجرا کنیم.

حاتمی اظهار داشت: استاندار خوزستان و نماینده، ولی فقیه در استان نیز در کوی مشعلی حاضر و از نزدیک وضعیت منطقه را بررسی کردند.

طا‌ها عبیات ساکن منطقه کوی مشعلی اهواز نیز در این رابطه گفت: ما مشکل جاری شدن فاضلاب در بعضی خیابان‌ها بخصوص نبش خیابان جنت به سمت پمپ بنزین داریم که مدت طولانی است چهره بدی به منطقه داده است.

او افزود: از زمستان پارسال نیز به دلیل شدت بارش ها کار آسفالت برخی خیابان‌ها برای اصلاحات کند و به مشکل فاضلاب اضافه شد.

عبیات اضافه کرد: در این مناطق جمعیت زیادی سکونت دارند و باید مسئولان به مشکلات فاضلاب و تردد در خیابان‌ها رسیدگی کنند.

لزوم توجه مسئولان به مشکلات کوی مشعلی  

عالی پور معاون خدمات شهری اهواز نیز گفت: بخشی از شهرداری منطقه ۵ اهواز محدوده اهواز و کوت عبدلله را شامل می‌شود که کوی مشعلی جزو محدوده قدیم ما است.

او افزود: در آینده این منطقه به اهواز واگذار می‌شود و امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق گردد تا مردم از بلاتکلیفی خارج و فعالیت‌های خدمات شهری برای آن منطقه صورت گیرد.

عالی پور تصریح کرد: منطقه مهدیس اهواز نیز قبلا جزو شهرداری شهرستان کارون بود که با اعتراض مردم به شهرداری اهواز محول شد به همین منظور فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در این منطقه انجام شد و در حال توسعه است.

ادامه داد: مردم نیز باید به بهداشت محیط توجه ویژه‌ای داشته باشند و اجازه تجمع نخاله ها را در مناطق مسکونی ندهند .

انتهای پیام/م

برچسب ها: فاضلاب ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.