سردار جلالی مطرح کرد؛

ناکامی آمریکا در ایجاد اغتشاش و عملیات روانی با ابزارهای نوین

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار با امام جمعه بندرعباس گفت: امروز دشمنان تلاش دارند تا مدل‌های نوینی از جنگ همچون «جنگ ترکیبی» و «جنگ شناختی» را بر کشور ما تحمیل کنند.

ناکامی آمریکا در ایجاد اغتشاش و عملیات روانی با ابزارهای نوین

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حجت الاسلام والمسلین محمد عبادی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و امام جمعه بندرعباس  دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار سردار دکتر غلامرضا جلالی با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی که ما با دشمن سینه به سینه درگیر هستیم، رعایت الزامات پدافند غیرعامل ضروری تر از دیگر مواقع و مقاطع است، خاطرنشان کرد: رهبر عزیز انقلاب نیز پیگیر موضوعات پدافند غیرعامل هستند و این وظیفه ما را صد چندان می کند.
 
او با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال صیانت و حفاظت از مردم و زیرساخت‌های استراتژیکی است که به مردم خدمات ارائه می کند، گفت: البته امروز و در شرایطی که دشمن عملا از جنگ نظامی علیه کشور ما مایوس شده است آنها تلاش دارند تا مدل های نوینی از جنگ همچون «جنگ ترکیبی» و «جنگ شناختی» را بر کشور ما تحمیل کنند.
 
سردار جلالی با تاکید بر اینکه در این مدل جنگ‌ها مردم «محور» جنگ هستند و نه «هدف» جنگ، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها با استفاده از ابزارهای نوین همچون شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند تا با موج‌سواری بر برخی از چالش‌های داخلی و عملیات روانی، کشور را به سمت اغتشاش و ناامنی پیش ببرند که البته ناکام بوده‌اند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید براینکه از منظر پدافند غیرعامل همه  تهدیدات باید قطعی در نظر گرفته شوند، گفت: وظیفه ما جدی گرفتن هرنوع تهدید و ایجاد آمادگی در سطح جامعه برای کنترل و مقابله با آن است.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از نظر فقهی و استدلالی نیازمند کمک و تلاش حوزه‌های علمیه و جامعه نخبگانی روحانیت است، افزود: از همینجا از همه نخبگان حوزه و دانشگاه دعوت می‌کنیم تا در زمینه مبانی فقهی پدافند غیرعامل ورود کرده و به ما یاری رسانند.
 
سردار جلالی با بیان اینکه روحانیت علی رغم همه تلاش‌های دشمنان در قلب مردم متدین ایران اسلامی قرار دارد، گفت: به نظر من نماز جمعه باید کانون پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و همچنین درخواست‌های مردمی باشد و این رویکرد می‌تواند انسجام ملی در کشور را تقویت کند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش پایانی سخنان خود، به افکار عمومی به مثابه یک «دارایی حیاتی» برای کشور اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت با تریبون و نفوذ معنوی که دارد می‌تواند از این دارایی صیانت کرده و به آن جهت‌دهی کند.

اعلام آمادگی برای برگزاری دوره های مشترک مقابله با جنگ شناختی

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تقدیر از اقدامات و دستاوردهای پدافند غیرعامل به ویژه در مقابله با تهدیدات نوین و تضمن امنیت زیرساخت های حیاتی و حساس کشور، به موضوع افکار عمومی و جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای ذهن و فکر جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد و ضرورت دارد تا پدافند غیرعامل با رویکرد مردم محوری نسبت به حوزه های این تهدید نیز رسیدگی کند.
 
او با اشاره به اینکه بصیرت افزایی یک راهبرد کلان برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیاناتشان خواستار ارتقای سطح بصیرت در جامعه شده اند و این مهم باید در دستور کار همه دستگاه ها و ارگان ها باشد.
 
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور تجارب مهم و مفیدی در حوزه مقابله با تهدیدات نوین به ویژه در حوزه پدافند سایبری با رویکرد مردم محوری دارد، گفت: آمادگی داریم تا دوره‌های آموزشی مقابله با جنگ روانی دشمن را برای نخبگان استان و عموم مردم با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی این استان افزود: هرمزگان خط مقدم دفاع از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی است و امروز به لطف خداوند، هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت شجاع و قهرمان ایران اسلامی خلیج فارس، تنگه هرمز و استان هرمزگان به میدان نمایش اقتدار ایران در برابر استکبار جهانی تبدیل شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.