دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب :

شرکت در مجالس عزای حسینی حضور در جبهه حق است

آیت الله اراکی گفت:هر وجدان آشکاری از قیام عاشورا درس می‎گیرد و حضور در مجالس امام حسین (ع) اعلام حضور در جبهه حق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‎الله اراکی،دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب دیشب در مراسم شب سوم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه شهدای قم گفت: حق هیچگاه با باطل در یک محل جمع نمی‌شوند و هر جا که حق است، باطل در آنجا جای ندارد.

او افزود: نکته دیگری که از معارف دینی می‌آموزیم آن است که هرجا که حق است، همدلی هم وجود دارد و بر عکس اینکه افرادی بیان می‎کنند، چند صدایی مطلوب است، ولی باور دینی حکم می‌کند که چنین نیست.

آیت الله اراکی با ذکر این مطلب که در جامعه چند صدایی، حق، محوریت ندارد بیان کرد: برخی می‌گویند، جامعه خوب، جامعه چند صدایی است، ولی منطق می‌گوید که وقتی حق، محور است چرا باید باطل‌های مختلف نیز در کنار حق، مشروعیت داشته باشند.

او گفت: عده‎ای هنوز به اشتباه می‌گویند که سیدنا یزید قتل سیدناالحسین (ع)؛ این افراد فهم درستی از دین ندارند، زیرا نمی‌شود که هم یزید سید و آقای آن‌ها باشد و هم امام حسین (ع)؛ حق و باطل هیچ وقت در یک جا جمع نمی‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با ذکر این مطلب که منطق به معنی راه رسیدن به حق است، یادآورشد: اگر کسی با منطق و عقل سر ستیز داشته باشد و نخواهد آن را بپذیرد قطعا در این فضا، زور و سلطه حاکم خواهد شد و آنجا است که مفهوم قدرت سیاسی از نظر غربی حاکمیت پیدا می‌کند.

آیت الله اراکی با ذکر این مطلب که قدرت سیاسی از نگاه غربی حاکی از قدرتی است که با هر روشی به دست می‌آید گفت: غربی‎ها می‎گویند که کسی که زور دارد، حق هم دارد و هرکس که سلطه یافت می‎تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

او تصریح کرد: نگاه دین مبین اسلام به قدرت سیاسی چنین نبوده و نیست؛ منطقه اسلام و قرآن آن است که قدرت سیاسی اگر حق بود، مشروعیت هم دارد و اگر حق نبود، هرچه هم که قدرت داشته باشد مشروع نیست؛ متاسفانه برخی از دانشگاهیان ما نیز بدون هیچ منطقی بیان می‎کنند که به این دلیل که اسرائیل با زور به یک منطقه حاکم شده پس مشروعیت دارد و حق با اوست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب یادآورشد: خداوند متعال بیان می‌دارد که اگر دور کسی شلوغ شد به معنی مشروعیت او نیست؛ نظر خداوند این نیست که اگر کسی از نظر سازمان ملل مشروعیت یافت، حتما مشروع است.

او با اشاره به این نکته که امام حسین (ع) خط حق و باطل را به بشریت نشان دادند، گفت: هر انسان با وجدانی از قیام عاشورا درس شناخت حق از باطل را می‎گیرد و حضور در مجالس امام (ع) اعلام حضور در جبهه ایشان یعنی جبهه حق است؛ هرجا که حق و باطل در مقابل هم قرار می‎گیرند، جنگ و جدال دو فرهنگ است.

عضو خبرگان رهبری افزود: فرهنگ نیز به معنی منظومه‎ای از خوب‎ها و بد‌ها یا همان معروف‎ها و منکر‌ها است؛ امام حسین (ع) نیز از همین جهت وارد جدال با جبهه باطل شدند و قصد داشتند که جامعه‎ وارونه شده اسلامی را بر جای خود بنشانند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: قرآن کریم از جامعه بنی اسرائیل به عنوان جامعه وارونه نام می‌برد؛ در این جامعه، امربه معروف و نهی از منکر نیز وارونه خواهد بود، زیرا ارزش‌ها و فرهنگ متفاوت می‌شود؛ بزرگترین خطری که یک جامعه را تهدید می‌کند نیز همین مساله است.

او  با ذکر این مطلب که امام حسین (ع) بنیاد انقلاب فرهنگی خود را بر همین اصل بناکردند، تصریح کرد: چه کسی است که نفهمد اسرائیل و آمریکا و سعودی و... جنایت کار هستند و مردم یمن وسوریه و بحرین و... مظلوم هستند؟ منتها دنیای امروز سعی می‎کند که چهره بدان را خوب و چهره خوبان را بد نشان دهد.

آیت الله اراکی گفت: جمهوری اسلامی نیز برای احقاق حق سلب شده این ملت ایجاد شد، زیرا نمی‎خواست سرنوشت این مردم در اختیار جانیان آمریکایی باشد و آن‌ها برای ما شاه و نقشه راه و زندگی انتخاب کنند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که تکبر در مقابل حق، بدترین نوع تکبر است، اظهارکرد: خداوند بیان می‌کند که این افراد را از آیات خود منصرف می‎کنم و قدرت تشخیص را از آن‌ها می‎گیرم، چون آن‌ها خودشان چنین مسیری را با غرور انتخاب کردند.

انتهای پیام/ش

سخنان دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در حسینیه شهدای قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار