دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد؛

حجت الاسلام حائری از وفاداران مکتب شهید صدر،امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بود

آیت الله اراکی گفت:وی از نظر علمی بسیار شخصیت برجسته‌ای داشت و از وفاداران مکتب شهید صدر، امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام سید علیرضا حائری شامگاه جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین، جمعی از مسئولان استان، علما و فضلای حوزه و مردم قدرشناس قم حضور داشتند.

آیت الله محسن اراکی در این جلسه طی سخنانی، شخصیت حجت الاسلام حائری را از چند جنبه درس آموز دانست و عنوان کرد: وی از نظر علمی بسیار شخصیت برجسته‌ای داشت و از وفاداران مکتب شهید صدر، امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بود.

وی متن وصیت شهید صدر درباره حمایت از حرکت امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار داد و افزود: وفاداری به مکتب امام خمینی (ره) برجسته‌ترین ویژگی شاگردان شهید صدر بوده و یکی از فرمایشات شهید صدر این است که باید همه در راه اهداف امام ذوب شوند تا آنجا که می‌فرمایند دیگر از مرجعیت من سخن نگویید، مرجعیت واحد از آن امام خمینی (ره) بوده و همه باید تحت لوای ایشان جمع شویم.

آیت الله اراکی بیان کرد: گلایه از وضعیت حجاب مهم‌ترین نکته‌ای بود که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حائری در آخرین جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ناراحتی مطرح کرد، وی از برخی از مسئولین ناراحت بود و همسر این عالم فقید می‌گفت که در اثر این ناراحتی‌ها سکته کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وصیت نامه شهید صدر را آغازگر حرکت شاگردان در حمایت از انقلاب اسلامی دانست و گفت: از جمله افرادی که به این وصیت عمل کرده و سراسر وجود خود را در خدمت امام و انقلاب و رهبر انقلاب گذاشت، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حائری بود.

وی مطرح کرد: ما هشت سال برای ارزش‌های اسلامی شهید داده‌ایم و شهدای ما پیرامون این موضوع وصیت‌های فراوانی کرده‌اند؛ نباید در صداوسیمای ما چهره افراد هنجار شکن نشان داده شود و این باید تبدیل به قانون شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: این غیرت اسلامی را همه باید داشته باشند، رسانه‌ها و نهاد‌های ما بالاخص در قم باید از این غیرت برخوردار باشند و نباید ما در این شهر شاهد گستاخی بعضی‌ها با هنجارشکنی‌ها باشیم، نباید شاهد جولان افرادی در خیابان‌ها باشیم که به عمد به ارزش‌های اسلامی پشت می‌کنند.

آیت الله اراکی یادآورشد: از مهم‌ترین ویژگی‌های مدرسه علی بن ابیطالب (ع) همین غیرت اسلامی بوده و اگر کسی از غم این گستاخی‌ها کالبد تهی کند به جاست.

وی با بیان اینکه همه دستاورد‌ها به دلیل وجود ولایت است،افزود: آیت الله حائری پایبند و معتقد به امر ولایت بود و در این زمینه به ولایت امام خمینی (ره) بر امت اسلامی معتقد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: جنگ اصلی انبیا و رسول اکرم با دشمنان، بر سر مسئله ولایت و ولایت پذیری بود و مشکل اصلی جامعه بشریت زیر بار ولایت نرفتن است؛ امروز کلید حل مشکلات توجه به فرمایشات رهبر انقلاب است.

آیت الله اراکی ادامه داد: در دوران رضاخان بی حجابی را با سرنیزه بر جامعه تحمیل کردند و آنچه بر جامعه ما تحمیل می‌شود، بی حجابی و بد حجابی است و ما امیدواریم به این مسئله توجه جدی داشته باشند، چرا که می‌توان گفت که مرحوم آیت الله حائری شیرازی در غم این فاجعه از دنیا رفت.

انتهای پیام/ح

نباید در قم شاهد گستاخی هنجارشکنان باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار