در چند سال گذشته فرار مالیاتی در کشور با روند نزولی همراه بوده است

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:در چند سال گذشته فرار مالیاتی در کشور با روند نزولی همراه بوده و در صدد هستیم این روند با اقداماتی از جمله استفاده از کارت خوان برای پرداخت حق الزحمه وکلا و پزشکان با شدت بیشتری پیگیری شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور در همایش سراسری مدیران امور مالیاتی کشور در اصفهان گفت: میزان وصول و دریافت مالیات، برنامه ریزی و مدیریت در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی وبررسی عملکرد پنج ماهه اداره‌های کل زیر مجموعه این سازمان از مباحث مطرح شده در این همایش دو روزه است.

امیدعلی پارسا افزود: در چند سال گذشته فرار مالیاتی در کشور با روند نزولی همراه بوده و در صدد هستیم این روند با اقداماتی از جمله استفاده از کارت خوان برای پرداخت حق الزحمه وکلا و پزشکان با شدت بیشتری پیگیری شود.

او همچنین در خصوص اعتراض به تخصیص کم در آمد‌های مالیاتی به استانی مانند اصفهان که در زمینه پرداخت مالیات از مراکز برتر کشور است گفت: دولت باید ابتدا حقوق کارمندان را از این طریق تامین کند و سپس بر اساس اولویت‌ها به استان تخصیص داده می‌شود و به طور مثال مجموع اعتباراتی که برای استان اصفهان در نظر گرفته می‌شود با میزان مالیات دریافت شده رابطه دارد.

در سه ماهه ابتدای امسال بیش از هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان پرداخت شده بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۲۰ برابر افزایش داشته است.

در استان اصفهان ۹ هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می‌کنند که پنج هزار و ۷۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی با ۱۲۰ هزار نیروی کار مستقر است.

 
انتهای پیام/م
 

همایش سراسری مدیران امور مالیاتی کشور در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.