طرح پرورش بز نژاد مورسیا در استان‌های مختلف اجرا می‌شود/ واردات ۷۵ درصدی علوفه

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قزوین گفت: پرورش بز نژاد مورسیا با هدف قطع وابستگی گوشت به خارج در استان‌های مختلف پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بازدید از مرکز پرورش بز مورسیا در مجتمع کشاورزی و دامپروری مگسال در شهرستان آبیک با بیان اینکه طرح پرورش بز نژاد مورسیا با هدف قطع وابستگی گوشت به خارج در استان‌های مختلف در دست اجراست، گفت: پرورش بز مورسیا رشد خوبی پیدا کرده است و یکی از طرح‌های نمونه در جهاد کشاورزی کشور به حساب می‌آید.

به گفته فتاح، این طرح اولین بار در کشور در دست اجراست و در ۲ استان کرمان و قزوین عملیاتی شده است.

او اضافه کرد: به دنبال این هستیم که تعداد این بز‌ها در هر استان را به ۵ هزار راس برسانیم.

فتاح همچنین گفت: ما می‌توانستیم بز‌های بیشتری را از اسپانیا وارد کنیم، اما فعلا ضرورت آن احساس نشد و به دنبال آن هستیم که شیردهی این بز‌ها تکامل یابد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: رشد این طرح وابستگی کشور را از واردات گوشت بی‌نیاز می‌کند و به دنبال تکثیر این نژاد دامی هستیم تا به چرخ صنعت دامپروری کشور رونق ببخشیم.

فتاح به لقاح مصنوعی از طریق فریز کردن اسپرم‌های دامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح در ۲ ماه آینده به نتیجه برسند و بتوانیم برای اولین بار شاهد تحول بزرگی در زمینه دامپروری کشور باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه به واردات ۷۵ درصدی علوفه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کشور واردات در زمینه علوفه است که باید تلاش کنیم این وابستگی به از میان برداشته شود.

۲ هزار و ۶۰۰ بز نژاد مورسیا در مرکز کشاورزی و دامپروری مگسال نگهداری می‌شوند.

۷۸ درصد سهام این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

بز نژاد مورسیا در ۹۰ درصد موارد دوقلوزایی دارد و تولید شیر آن از نظر کیفی و کمی تفاوت چشمگیری با سایر نژاد‌ها دارد.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح طرح پرورش بز نژاد مورسیا با هدف قطع وابستگی گوشت به خارج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.