در جلسه ستاد تنظیم بازار قم مطرح شد؛

کمبود جدی کاغذ در قم

مدیرعامل تعاونی ناشران قم گفت:در ۲ ماه گذشته هیچ‌گونه سهمیه کاغذ به قم ابلاغ نشده و کاغذی وارد استان نشده است.

کمبود جدی کاغذ در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسینی،مدیرعامل تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان قم ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در رابطه با مسئله کاغذ، نیاز استان به دلیل وضعیت خاص نشر در قم بسیار جدی است.

او با تأکید بر مشکل کمبود کاغذ در قم تصریح کرد: در دو ماه گذشته با وجود رایزنی و پیگیری‌های مستمر هیچ‌گونه سهمیه‌ای در رابطه با کاغذ به قم ابلاغ نشده و کاغذی وارد استان نشده است.

مدیرعامل تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان قم اضافه کرد: برای ادامه بازار نشر و رونق این صنعت در استان باید تدبیر درستی برای تأمین کاغذ مورد نیاز ناشران در قم پیش‌بینی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه عنوان کرد: در برپایی نمایشگاه لوازم‌التحریر درصورتی‌ که استقبال به حد کافی نباشد از ظرفیت غرفه داران استان‌های دیگر استفاده خواهد شد.

محمود سیجانی ادامه داد: در برپایی نمایشگاه‌های فروش فوق‌العاده باید محصولات عرضه‌شده با قیمتی پایین‌تر از بازار به مشتریان عرضه شود.

او عنوان کرد: در ۵ ماه گذشته بیش از ۴۱ هزار بازرسی در سطح استان انجام و ۲۶۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: تعداد بازرسی‌های استان در ۵ ماه ابتدایی امسال نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشته و تعداد تخلفات مکشوفه نیز با رشد ۴۹ درصدی همراه شده است.

او با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: از ۱۰ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه نظارت و بازرسی‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی لوازم‌التحریر انجام خواهد گرفت.

سیجانی با اشاره به وضعیت کالا‌های اساسی در قم گفت ابراز کرد: بیش از ۵۳ قلم از کالا‌های اساسی توزیع‌شده در قم با قیمتی پایین‌تر از متوسط کشوری توزیع‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: ۶۰ هزار دفترچه تحریر با ارز دولتی به همراه ۸۰ هزار دفتر کشف‌شده از احتکار در بین دانش آموزان نیازمند و زیرپوشش نهاد‌های حمایتی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ش

وضعیت کاغذ در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.