رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

اربعین امسال، باشکوه‌تر برگزار می‌شود/ مردم در قالب کاروان‌ها ثبت نام کنند

وزیر کشور گفت: بازگشایی مرز خسروی و لغو روادید دو اتفاق ویژه اربعین امسال است.

اربعین امسال، باشکوه‌تر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست سراسری دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین و‌سکونتگاه‌های غیر رسمی با اشاره به آخرین تمهیدات برای برگزاری مراسم محرم و اربعین حسین، گفت: موضوع انتظامات و امنیت محرم بر عهده وزارت کشور است و  تلاش می‌کند که مردم در کمال آرامش عزادارای‌های خود را انجام دهند و از گذشته برنامه ریزی‌های آن انجام گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت صمت نیز در خصوص تامین  مواد غذایی  اعلام آمادگی کرده است. افزود: امسال ما اربعین باشکوه‌تری خواهیم داشت؛ سال گذشته حدود ۲میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کردند، ولی در سال جاری ۲ اتفاق ویژه رخ داد؛ ابتدا بازگشایی مرز خسروی بوده که امیدواریم ظرف همین هفته بازگشایی رسمی شود و دومین اتفاق، لغو روادید است که از ابتدای محرم انجام شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوع اربعین خودجوش و مردمی است، ادامه داد:دولت و دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و‌غیردولتی همه کمک می‌کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امسال از مردم تقاضا دارم به صورت مرتب به اطلاعیه و بیانیه‌های مسئولان مربوطه به موضوع اربعین توجه کنند؛ حتما در قالب کاروان‌ها ثبت نام کرده و‌به گونه‌ای اقدام کنند که نظم و ترتیب اعزام آن‌ها متناسب با زمان بندی تعین شده انجام بگیرد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: به تازگی با وزیر کشور عراق در تهران داشتیم و‌ مقرر شد که بنده هم در یک فرصت مناسب به کشور عراق بروم و بتوانیم زمینه‌های تسهیلات در آن طرف مرز بیش از گذشته فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
اقای محترم چه خدماتی شما در اختیار مردم قرار میدهید من خودم شاهد بودم خدمات در حد صفر بود مشکل مریضی پیدا کردم که اگرهم هلال احمر میخواست کاری کند متاسفانه امکانات داروی وتجهیزاتی وجود نداشت .
آخرین اخبار