۳ معضل بزرگ، گریبان آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز را گرفته است

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید معضلات و مشکلات آموزش و پرورش ناحیه یک هنوز حل نشده است.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به تشریح مشکلات این ناحیه با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: هم اکنون ۳ معضل بزرگ و جدی گریبان آموزش و پرورش ناحیه یک را گرفته است.

او بیان داشت: یکی از این معضلات کمبود نیروی انسانی است که این امر سبب شده به منظور جبران این کمبود، دانش آموزان بسایر در یک کلاس درس گنجانده شوند که این این اقدام می‌تواند سبب کاهش کیفیت آموزشی و بازدهی تدریس شود.

نیسی گمراوی کمبود فضای آموزشی را یکی دیگر از معضلات آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز عنوان و اظهار کرد: به دلیل مهاجرپذیر بودن مدارس این ناحیه، به دلیل کم بودن قیمت مسکن، تعداد زیاد روستا‌ها در حوزه این ناحیه و... سالانه جمعیت بسیاری از دانش آموزان را پذیرش می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۷۵ هزار دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس ناحیه یک اهواز مشغول به تحصیل هستند، اذعان داشت: جزء نواحی بزرگ آموزش و پرورش از نظر تراکم بالای دانش آموزان هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز اظهار کرد: براساس آخرین آمار، ورودی دانش آموزان پایه تحصیلی اول ابتدایی سال ۹۸-۹۹، حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر است، این در حالی است که خروجی پایه ششم ابتدایی حدود ۵ هزار نفر خواهد بود.

صادق نیسی گمراوی در ادامه گفت: با ورود و خروج این تعداد دانش آموز، حدود یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز مازاد داریم که همین امر سبب مواجه شدن با کمبود فضای آموزشی می‌شود.

هیچگونه پروژه نوسازی یا بهسازی انجام نشده است

او بیان داشت: از ۴ سال گذشته تاکنون، پروژه‌ای از سوی سازمان نوسازی مدارس و خیران مدرسه ساز احداث نشده و اگر هم احداث شده، تاکنون تکمیل نشده است، علاوه بر اینکه برخی از پروژه‌ها هم کلنگ زنی نشده اند.

نیسی گمراوی تصریح کرد: در سیلاب اخیر که موجب آسیب به مدارس ناحیه یک اهواز از جمله؛ بخش اسماعیلیه، گلدشت و ملاشیه شد، اما خیران مدرسه ساز سمت مناطق دیگر گسیل یافتند و مدارس این ناحیه از کمک‌های این افراد محروم ماند.

مازاد یکهزار و ۴۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم

این مقام مسئول افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۹، در مقطع متوسطه اول حدود ۷۰۰ دانش آموز و در مقطع متوسطه دوم نیز ۷۰۰ دانش آموز مازاد داریم که مجموع آن‌ها یکهزار و ۴۰۰ نفر می‌شود.

او اذعان داشت: در مجموع و براساس بررسی آمارها، با مازاد تعداد حدود ۲ هزار دانش آموز مواجه هستیم که باید برای تامین فضای آموزشی مناسب و همچنین پذیرش نیروی انسانی تهمیدات لازم از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در نظر گرفته شود.

کمبود تجهیزات آموزشی، معضل سوم ناحیه یک اهواز

صادق نیسی گمراوی اظهار کرد: سومین معضلی که آموزش و پرورش نایحه یک اهواز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کمبود تجهیزات آموزشی است.

او گفت: متاسفانه تجهیزات آموزشی که در اختیار مدارس این ناحیه قرار می‌گیرد، بسیار کم است و مشکلات ذکر شده با علی قربانی مدیرکل سازمان توسعه و نوسازی مدارس خوزستان مطرح شده و قول‌هایی را برای کمک به رفع مشکلات داده است.

نیسی گمراوی در پایان از تمامی ارگان ها، سازمان‌ها و اداراتی که توانایی همکاری و یاری دارند خواست، به منظور بهبود وضعیت آموزشی، آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز را یاری نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.