همایش آموزشی و توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر در بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، امروز سه شنبه همایش آموزشی و توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر در حسینیه اهل بیت (ع) بروجرد برگزار شد.

شجاعی معاون عملیاتی سپاه ناحیه بروجرد در این همایش، اظهار داشت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به دست فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: بزرگداشت ایام سوگواری امام حسین (ع) به عنوان برجسته‌ترین امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ بشریت است.

معاون عملیاتی سپاه ناحیه بروجرد تصریح کرد: باید ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی با اجرای امر به معروف و نهی از منکر با برخوردی نرم مد نظر باشد.

شجاعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر احیا امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: بسیجیان بهترین نمونه برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند که انتظار داریم دستگاه قضائی هم در کنار بسیجیان از این امر حمایت کند.

وی افزود: در اجرای گشت‌های رضویون به طور شبانه به وجود بازپرس ویژه جهت بررسی‌های انجام شده نیاز است که انتظار می‌رود دستگاه قضا به این مهم نیز توجه داشته باشد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

معاون عملیاتی سپاه ناحیه بروجرد تاکید کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت بیش از پیش بسیجیان در امر به معروف و نهی از منکر باید نیروی انتظامی هم همکاری‌های لازم را با بسیجیان در اجرای این امر مهم در سطح شهر داشته باشد.

بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد نیز در این همایش با اشاره به اهمیت خواندن امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد این است که آمران به معروف خود را ملزم به رعایت و ترک منکرات نمی‌دانند در حالی که آمران باید به طور قلبی امر به معروف کرده تا حرفشان در دیگران تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: در مرتبه اول طبق نظر قانون گذار، امر به معروف و نهی از منکر باید به شکل قلبی، بعد نوشتاری و لسانی و در مرحله آخر به صورت عملی انجام شود.

رئیس دادگستری بروجرد گفت: طبق ماده ۱۱ قانون، یک شعبه برای جلوگیری از تعرض به آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری بروجرد نیز تخصیص یافته است که می‌توان در این شعبه به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

به گفته بوالحسنی، دادگستری بروجرد و دادستانی آماده هر گونه همکاری جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان بروجرد بوده و حمایت خود را از آمران به معروف اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ر

برگزاری همایش توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر در بروجرد

برچسب ها: همایش ، امر به معروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.