راهپیمایی امر به معروف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر روز جمعه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸ مصادف با ششم محرم در این استان برگزار می‌شود.

راهپیمایی امر به معروف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  حجت الاسلام سید رضا افتخاری در همایش مسئولان و اعضای هیأت‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این راهپیمایی پس از اقامه نماز سیاسی، عبادی جمعه برگزار و افراد شرکت کننده در آن نیز شعار‌هایی با مضامین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و نکوهش ترک شدن یا کمرنگ بودن هر ۲ فریضه در جامعه سر می‌دهند.

وی افزود: مسیر این راهپیمایی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از مصلای امام خمینی (ره) تا مسجد صاحب الزمان (عج) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان و اعضای هیأت‌های مذهبی شهر یاسوج و حومه آن علاوه بر حضور گسترده در این راهپیمایی اقدام به اطلاع رسانی لازم در مورد آن کنند.

حجت الاسلام افتخاری عنوان کرد: پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸ شهر‌ها و مراکز بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز سخنرانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ایراد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت چشمگیر امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) ترویج این ۲ فریضه مهم دینی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات و امکانات تبلیغات اسلامی این استان برای کمک به هیأت‌های مذهبی استان در طول سال و به ویژه ماه محرم اندک است.

حجت الاسلام افتخاری اظهار داشت: مسئولان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از هیچ تلاش و اقدامی برای حمایت از هیأت‌های مذهبی استان دریغ نکرده اند و در آینده نیز اینگونه است.

وی افزود: انتظار می‌رود که هیأت‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات و امکانات محدود دولتی اکتفا نکرده بلکه به دنبال استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مردم، خیران، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی استان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیأت‌های مذهبی این استان به زودی ساماندهی شده و جلوی فعالیت هیأت‌های بدون مجوز در استان گرفته می‌شود.

حجت الاسلام افتخاری عنوان کرد: تمامی هیأت‌های مذهبی شهر یاسوج و حومه آن در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به طور منسجم و یکپارچه و با حضور در یک مکان مشخص به عزاداری بپردازند، زیرا در این صورت انعکاس خبری و تصویری آن از طریق شبکه استانی دنا و برخی شبکه‌های ملی نیز مناسب‌تر است.

وی ابراز داشت: خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج به دلیل عریض بودن و استقرار سیستم صوتی در آن مکان مناسبی در این زمینه خواهد بود.

حجت الاسلام افتخاری گفت: آیین عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در شهر یاسوج از ساعت ۱۰ صبح آغاز و به اذان ظهر و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ختم می‌شود.

وی اظهار داشت: زمان و مکان برگزاری آیین سوگواری روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در یاسوج به زودی به اطلاع مسئولان و اعضای هیأت‌های مذهبی این شهر و حومه آن می‌رسد.

حجت الاسلام افتخاری افزود: امسال نیز همایش رهروان زینبی همچون سال‌های قبل با حضور دختران و زنان کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: زمان و مکان برگزاری این همایش به زودی از سوی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر چهار هزار هیأت مذهبی دارد.

 انتهای پیام/غ

ساماندهی هیأت‌های مذهبی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.