معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران خبر داد؛

مرمت مجسمه جهان پهلوان تختی تا ۲ ماه آینده

موسوی درباره زمان و مراحل ترمیم مجسمه جهان پهلوان تختی از سوی سازمان زیبا سازی توضیحاتی داد.

مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات ترمیم مجسمه جهان پهلوان تختی، گفت: مجسمه جهان پهلوان تختی به دلیل احداث مترو و تغییر ساختار هندسی میدان محمدیه از میدان محمدیه  برداشته و به انبار منتقل می‌شود.

معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: همکاران ما در شهرداری منطقه ۱۲ مرمت و بازسازی مجمسه جهان پهلوان تختی را به سازمان زیباسازی محول کردند و امروز به دنبال آن هستیم که برای نصب آن پس از ترمیم جانمایی مناسبی در پایتخت داشته باشیم.

موسوی با اشاره به وضعیت فعلی خیابان تختی و زورخانه گرگان، گفت: در حال حاضر وضعیت خیابان تختی و زورخانه گرگان (محل تمرین جهان پهلوان تختی) برای جایگذاری و نصب مجسمه مناسب نیست و با اعضای شورای شهر تهران نیز هم نظریم تا زمانی که محوطه‌سازی خیابان تختی و زورخانه گرگان به پایان نرسد، مجسمه در آنجا نصب نشود.

او در پاسخ به این سوال که آیا سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای ترمیم و بازسازی خیابان تختی با شهرداری منطقه همکاری لازم را انجام می‌دهد، گفت: تا به امروز درخواستی با این مضمون به سازمان زیباسازی شهرداری تهران ارسال نشده است، ولی ما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که آماده هرگونه همکاری برای ترمیم و بازسازی خیابان تختی و زورخانه گرگان هستیم.

معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا در طول زمان مرمت و بازسازی مجسمه جهان پهلوان تختی کار بهسازی و محوطه‌سازی خیابان تختی و زورخانه گرگان به پایان نرسد، تکلیف جای‌گذاری مجسمه چه می‌شود، گفت: خوشبختانه در پایتخت معابر، مکان، بوستان و مجموعه ورزشی به نام جهان پهلوان تختی داریم که می توان مجمسه را در آن مکان‌ها جای‌گذاری کرد، اما تمام تلاش ما این است که با بهسازی و محوطه‌سازی خیابان تختی، مجسمه را در همان مکان جایگذاری کنیم.

موسوی در پاسخ به این سوال که کار مرمت مجسمه جهان پهلوان تختی در چه بازه زمانی انجام می‌شود، گفت: مرمت مجسمه جهان پهلوان تختی تا دو ماه آینده انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: بازگشت مجسمه تختی به پایتخت + عکس 


او در پاسخ به این سوال که مجسمه جهان پهلوان تختی به دست چه هنرمندی ساخته شده و جنس از چیست، گفت: مرحوم محمدعلی مددی که پیش‌تر مجسمه ابوریحان بیرونی را ساخته است، مجسمه جهان پهلوان تختی را از جنس برنز ساخته است.

معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در ظاهر مجسمه ایجاد می شود، تاکید کرد: ما ذره‌ای در وضعیت فعلی مجسمه تغییر ایجاد نمی‌کنیم و مردم باید به این موضوع آگاه باشند که مرمت شامل بازسازی رنگ، حذف رسوبات و بهسازی سیمای مجسمه است، زیرا مجسمه‌های برنزی در طول زمان با قرار گرفتن در معرض هوا و آلودگی، اکسید می‌شوند.

انتهای پیام/

ترمیم مجسمه تختی تا ۲ ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار