نیمه دوم مهرماه؛

طرح آمارگیری کلونی‌های زنبور عسل

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طبق آخرین آمارگیری بیش از هفت هزار زنبورستان با ۲۳۲ هزار کلونی در سطح استان شناسایی شده است.

طرح آمارگیری کلونی‌های زنبور عسلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدمادح حسامی اظهار داشت: هر ساله همزمان با سراسر کشور طرح آمارگیری از زنبورستان‌های استان در نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هفت هزار و یک زنبورستان در سطح استان شناسایی شده که حداقل هفت هزار نفر به عنوان زنبوردار و بیش از ۱۱ هزار نفر در این زنبورستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در سطح استان کردستان ۲۳۲ هزار کلونی زنبورعسل شناسایی شده است که از این تعداد ۲۲۱ هزار کلونی جزو کلونی‌های مدرن و بقیه کلونی‌های بومی و سنتی هستند.

حسامی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۴۹ تن عسل در استان کردستان تولید شد که از این مقدار یک هزار و ۳۳۲ تن آن مربوط به تولید عسل کلونی‌های مدرن و ۱۷ تن هم مربوط به کلونی‌های بومی استان بود.

وی گفت: سیاست و اولویت ما این است که جدای از تولید عسل سایر فراورده‌های زنبور شامل ژل رویال، موم، برموم، گرده‌گل و حتی زهرگیری را در سطح استان فعال کنیم و در این راستا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی را در سطح استان شروع کردیم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: سال گذشته زنبورداران کردستانی ۲۲۶ کیلوگرم ژل رویال تولید کردند که به طور میانگین ارزش هر کیلوگرم آن حدود هشت میلیون تومان بود.

انتهای پیام/ت

شناسایی 221 هزار کلنی زنبور عسل در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.