افزایش ۱۸ درصدی کندو‌های عسل در استان کردستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی کردستان از وجود ۲۳۱ هزارکلنی زنبور عسل در استان خبردادوگفت:این میزان کلنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

سید مادح حسامی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آمارگیری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از ۱۴ مهر ماه تا ۳ آبان سال جاری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:براساس این آمارگیری ۷۰۲ زنبورستان در سطح استان فعالیت دارند که در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی از وجود ۲۳۱ هزارکلنی زنبور عسل در استان خبردادوگفت:از این میزان کلنی ۱۰ هزار کندو مدرن و هزار ۲۲۱ کندو بومی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

حسامی بیان کرد:در این زنبورستان‌ها بالغ بر ۱۳۴۹ تن عسل استحصال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش کمی وکیفی عسل در استان گفت:تولید ژل رویال دراین استان امسال با ۲ درصد افزایش به ۲۲۶ کیلو رسید.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان  جهادکشاورزی کردستان عنوان کرد: عسل تولیدی استان کردستان به عنوان برند این استان دارای اهمیت ویژه‌ای است به طوری که زنبورداران کردستانی اکنون با تولید ژل رویال در کشور به جایگاه خوبی از تولید این محصول رسیده‌اند.

حسینی در پایان یادآور شد: زنبورداران نوپا با انجام آموزش‌های لازم، زنبورداری را به صورت حرفه‌ای با تعداد کلنی‌های بیشتر به انجام داده تا شاهد افزایش تولید این محصول در استان باشیم.

گفتنی است؛ کردستان با مساحت سرزمینی بیش از سه میلیون هکتار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مزارع سرزمینی مناسب برای زنبورداری است.

انتهای پیام/م

جایگاه برتر تولید عسل  کردستان  در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.