دام سنگین بدون پلاک قاچاق محسوب می شود

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:حمل و نقل دام و جلوگیری از خروج آنها بدون بدون مجوز قرنطینه‌ای امری مهم است.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: در صورتی که دام سنگین در مسیر‌های مواصلاتی بدون پلاک ۱۵ رقمی توقیف شود قاچاق محسوب می‌شود و برابر قانون محموله‌های قاچاق با آن برخورد خواهد شد.

او در خصوص دام سبک افزود: دامداران زودتر نسبت به هویت دار کردن دام‌های خود اقدام کنند، چون اجرای این طرح به پایش و مراقبت بیماری‌های دامی کمک و ازحمل و نقل دام بدون ضابطه جلوگیری می کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شروع سطح بندی کیفی کشتارگاه‌ها و مرغ تولیدی از ابتدای مهرماه افزود: اجرای این طرح در کنار ارتقا شاخص‌های بهداشتی کشتارگاه‌ها و محصولات نهایی احترام به حقوق مصرف کنندگان است. 

اصغرزاده اظهار کرد: در حال حاضر کشتارگاه طیور شهر قاین محصولی با کیفیت را در سطح استان تولید می‌نماید که رضایت عمومی را جلب کرده است و همچنین در کشتارگاه دام شهرستان نیز با همکاری شهرداری و دامپزشکی بهسازی خوبی صورت گرفته است.

او همچنین از اجرای طرح تشدید نظارت و همکاری بین بخشی با دستگاه‌های متولی در این امر  همزمان با شروع محرم خبر داد و عنوان کرد: در این ایام کشتار دام در کشتارگاه ها باید با نظارت کارشناسان دامپزشکی، هدفمند و با رعایت و احترام به عقاید مردم باشد.

انتهای پیام / ط ا

تولید محصولی با کیفیت در کشتارگاه دام طیور قاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.