رئیس مرکز بهداشت خوزستان، نظارت بر تهیه و توزیع غذا‌های نذری را به دلیل گرمای هوا در ایام محرم را امری الزامی عنوان کرد.

مهدی حسینی زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به همزمانی محرم ۹۸ با فصل گرما و احتمال بیش‌تر خطر فساد موادغذایی و وقوع موج جدید بیماری‌های روده‌ای در استان گفت: با انجام هماهنگی و ارسال الزامات و دستورالعمل‌های بهداشتی به ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط مانند؛ سازمان تبلیغات اسلامی باید از بروز خطرات احتمالی در حین تهیه و توزیع موادغذایی جلوگیری شود.

او با بیان اینکه آموزش‌های لازم به موکب داران و افراد مرتبط داده شده، افزود: نکات بهداشتی در زمینه بهداشت موادغذایی وجود دارد که از این جمله می‌توان به مواردی همچون استفاده از مواد اولیه سالم و استاندارد مثلا؛ روغن ترانس پائین، نمک تصفیه شده، برنج مرغوب، گوشت بهداشتی، استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی و آلومینیومی استاندارد، آب مصرفی و نوشیدنی‌های سالم اشاره کرد.

حسینی زاده با تشریح جزئیات بیشتر نکات بهداشتی بیانداشت: اصول بهداشتی اساسی و عمده‌ای در خصوص بهداشت در طبخ و تهیه مواد غذایی وجود دارد همانند خودداری از نگهداری موادغذایی خام و پخته در کنار هم حتی در یخچال، جلوگیری از توزیع مواد غذایی بسیار حساس که بر پایه شیر تهیه می‌شوند، توزیع نکردن سبزی و سالاد به دلیل داشتن مراحل حساس سالم سازی و نیز نگه نداشتن غذا بیش از ۲ ساعت در محیط بیرون از جمله این موارد مهم بهداشتی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: وجود سطل و کیسه زباله در محل، وجود مایع دستشویی، لوله کشی‌های بهداشتی آب و فاضلاب، خروج مرتب پسماند‌ها از مکان و هدایت مناسب فاضلاب، بهداشت کامل منابع و مخازن تامین آب از سری نکات و الزامات بهداشت محیط در مواکب و محل‌های تجمعی به شمار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان، تامین بهداشت و اعمال نظارت‌های صحیح و به موقع بستگی به هماهنگی و همیاری همه دستگاه‌های مربوط و حتی خود مردم دارد.

انتهای پیام/گ

بازرسان مرکز بهداشت، ناظر بر تهیه غذا‌های نذری

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.