دعوای مسئولیت مدنی کشور در دست تدوین

معاون حقوقی رییس جمهور گفت : دعوای مسئولیت مدنی کشور در دست تدوین است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور برای پیگیری امور حقوقی با تاکید بر اهمیت زبان حقوق گفت : در دولت‌های یازدهم و دوازدهم زبان حقوق بیشتر از همه دوران‌ها ترویج شده است.

او گفت : حقوق امروز زبان موجه حرف زدن است و ترویج زبان حقوق چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح ملی بخش مهمی از قدرت نرم ماست.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: امروز در سطح بین‌الملل هم با زبان معاهدات ارتباط برقرار می‌کنیم و این زبان از مظاهر مدنیت محسوب می‌شود.

جنیدی با بیان اینکه ما نافی هیچ زبان دیگری همچون دیپلماسی، اقتصادی و… نیستیم، گفت: این زبان باید در سطح داخل و بین شهروندان هم رواج داشته باشد چه در بحث مشروط کردن قدرت سیاسی با قانون برای جلوگیری از بی‌راهه رفتن قدرت و چه در بحث حقوق شهرودی که حق مردم نسبت به دولت مشخص می‌شود.

او فصل سوم قانون اساسی را بسیار بااهمیت برشمرد و افزود: معتقدم که این فصل از قانون بر فصول دیگر تفوق ماهوی دارد و فلسفه وجودی قانون اساسی هم تأمین فصل سوم آن است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: هدف از همه این قوانین شکوفایی استعداد‌های ملت است و اینکه بر حسب استعدادشان در جایگاه اصلیشان قرار گیرند و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم این دستگاه عریض و طویل دولت به معنای عام به زحمت‌های ما برای مردم نمی‌ارزد.

جنیدی همچنین خواستار ایجاد فرصت‌های برابر برای حضور بانوان در پست‌های مدیریتی شد و افزود: ما هم سعی می‌کنیم برنامه‌هایی را در حوزه توانمندی‌های بانوان سال آینده پیگیری کنیم.

او با انتقاد از فرآیند‌های غیرضرور سنگین اداری در کشور گفت: بخشی از این بوروکراسی سنگین از دل قوانین برمی‌آید.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین از تدوین دعوای مسئولیت مدنی برای کشور خبر داد و افزود: در این راستا نیازمند مستندسازی خسارت‌ها هستیم و شرکت‌های دولتی و خصوصی و دستگاه‌های اجرایی خسارات را شفاف و با مستندات به ما ارائه کنند تا دعاوی را در سطح بین‌المللی و داخلی به نحو مناسبی پیش ببریم و ارزیابی صحیحی از خسارت‌ها داشته باشیم.

او به یک نمونه از این دعاوی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در مورد جنگ جهانی اول و کشته‌های ایرانی این جنگ ما هیچ مستندسازی انجام نداده‌ایم و این باید پیگیری شود تا ندای مظلومیت ایرانی‌ها را در دعاوی مختلف به گوش جهان برسانیم .

 

 

انتهای پیام/د

در دولت‌های یازدهم و دوازدهم زبان حقوق بیشتر از همه دوران‌ها ترویج شد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار