لزوم رعایت نکات ایمنی در تکایا و هیئت‌های مذهبی

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس بر لزوم رعایت نکات ایمنی در تکایا و هیئت‌های مذهبی در ایام محرّم و صفر تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر ضرورت توجه به نکات ایمنی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی در ایام ماه‌های محرّم و صفر تاکید کرد و گفت: از آنجا که در زمان برگزاری مراسم ایام ماه محرم هیئت و دسته‌های عزاداری از وسایلی مانند بیرق، علم، کتل و ... استفاده می‌کنند، گاهی اوقات شاهد حوادث ناگواری نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و... ناشی از برخورد این وسایل با شبکه‌های توزیع برق هستیم که صدماتی را به دنبال داشته است.

قاضی‌پور ادامه داد: از آنجا که نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه‌های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی می‌شود، بنابراین هیئت‌های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه‌ها و به دنبال آن صعود افراد از تاسیسات برق رسانی جهت نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کرده و همچنین از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرورسانی برق برای برپایی تکایا و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی از عزاداران خودداری کنند.

او در ادامه،  به نحوه تأمین برق هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: مسئولان هیئت‌ها می‌توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌های برق و اداره‌های تابعه نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کرده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق‌رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضا و یا مسئولان هیئت مذهبی پرهیز کنند.

قاضی‌پور بر ضرورت توجه و بررسی تجهیزات برقی نیز تاکید و اضافه کرد: باید تجهیزات برقی مورد استفاده هیئت‌های مذهبی نظیرسیم، کابل، تابلو‌های برقی و ... قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولان هیئت مورد بازرسی دقیق قرار گیرند تا نواقص احتمالی آن‌ها برطرف شوند.

او تصریح کرد: در راستای حفظ سرمایه ملی و محیط زیست و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق، برای تأمین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف (مدادی یا رشته‌ای) از لامپ‌های کم مصرف یا ال‌ای دی استفاده شود.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق‌رسانی درصورت بروز حادثه تاکید و اضافه کرد: عزاداران، درزمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق‌رسانی منصوبه به ویژه کنتور برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره‌های برق پیگیری و یا از طریق شماره ۱۲۱ موارد را به اتفاقات برق اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/م

رعایت حوادث ناشی از اتصالات برق

برچسب ها: برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.