وحشتناکترین بیماری‌ها‌ی مرگ‌آور؛ از کرم چشم تا انسان سنگی و مرد فیلی

با بیماریهایی که ترسناکترین علائم بالینی را با خود به همراه می‌آورند در ادامه آشنا شوید.

وحشناکترین بیماری ها‌ی مرگ‌آور؛ از کرم چشم تا انسان سنگی و مرد فیلیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علائم بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند تغییرات ظاهری ترسناکی در فرد ایجاد کند اما برخی از بیماری‌ها با ایجاد علائم شدید پوستی و تغییرات مضاعف در اندام‌ها، آنها را در لیست وحشتناکترین بیماریها قرار می‌دهد.

لوا لوا فیلاریازیس یا کرم چشم

بیماری پوستی و چشمی است که عامل آن کرم loa loa است که در چشم زندگی می‌کند و دومین عامل اصلی نابینایی در سراسر جهان است.

انسان‌ها هدف این انگل هستند و در صورت قرار گرفتن در چشم به آسانی قابل مشاهده است؛ این بیماری در پوست می‌تواند موجب تورم، قرمزی و خارش شود. کرم‌هایی که در چشم زندگی می‌کنند، با عمل جراحی خارج می‌شوند.

جذام

این عفونت باعث التهاب پوست و چشم می شود و در نهایت می تواند منجر به از دست رفتن وحشتناک قسمت های بدن و بینایی شود.

لپروز نوعی بیماری عفونی است که باعث ایجاد زخم های شدید، گسیختگی پوست و آسیب عصبی در بازوها، پاها و نواحی پوست در بدن می شود.

این بیماری فقط در صورت تماس نزدیک و مکرر با قطرات بینی و دهان از کسی که مبتلا به جذام درمان نشده است، منتقل می‌شود.

کودکان بیشتر از بزرگسالان مبتلا به جذام هستند؛ براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیشتر مبتلایان در آفریقا و آسیا هستند.

بیماری کلارکسون

در این بیماری نادر، نشت پلاسما از رگهای خونی باعث تورم بدن بیمار می شود. علاوه بر این، پزشکان هنوز نمی دانند که علت این بیماری را نمی دانند.

سندرم درد منطقه ای پیچیده (CRPS)

در بیشتر موارد این بیماری پس از یک جراحت پدید می ‌آید؛ این وضعیت باعث ایجاد دردی شدید و طولانی تر، نسبت به درد جراحت اولیه می ‌شود.

معمولاً این درد تنها در اندام آسیب دیده احساس می‌شود، اما در برخی موارد درد ناشی از این سندروم می‌ تواند به اندام‌های دیگر هم سرایت کند و پوست ناحیه آسیب دیده می ‌تواند به قدری حساس شود که کوچک ترین لمس، ضربه یا تغییر دما، درد شدیدی ایجاد کند.

در نهایت، درد می تواند آنقدر زجرآور شود که منجر به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب شود.

نوما یا یا cancrum oris

این بیماری یک عفونت وحشتناک به سرعت پیشرونده در دهان و صورت است که باعث ایجاد زخم در غشاهای مخاطی دهان می‌شود و نابودی سریع و دردناک سلول‌ها می‌تواند بافت استخوان ها را در صورت تخریب کند. این بیماری در ۹۰ درصد منجر به مرگ می‌شود.


بیشتر بخوانید:عادت اعتیادآوری که استرس به جانتان می‌اندازند!


سندرم مرد فیلی

در این این بیماری پوست ضخیمی ایجاد می‌شود که شباهت زیادی به پوست فیل دارد؛ با وجود گذشت بیش از ۱۰۰ سال از مرگ اولین قربانی این بیماری، دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چه عواملی منجر به ناهنجاری های وحشتناک این بیماری می شود.

مایستوما یا پای مادورا

مایستوما که گاهی به نام های «پای مادورا» و یا «مادورومایکوزیس» هم نامیده می شود یک عفونت مزمن است که بافت‌های جلدی و زیر جلدی را درگیر می‌کند و مشخصه آن سینوس های تخلیه کننده چرک است که توده هایی به نام گرانول را خارج می‌کنند و در این گرانول ها باکتری‌های ایجاد‌کننده عفونت حضور دارند.

پیکا

پیکا میل شدید برای خوردن وسایل غیرغذایی است که مشکلاتی نظیر مسمومیت با سرب ناشی از رنگ یا گچ، یبوست، کم خونی همولیتیک جنینی، بزرگ شدن بناگوش، صدمه به دندان به دلیل مصرف موادی که به دندان آسیب رسانده است، انسداد معده و روده کوچک و عفونت‌های روده‌ای ناشی از انگل‌های موجود در خاک از عوارض پیکا به شمار می‌آیند.

سندرم انسان سنگی یا Fibrodysplasia ossificans progressiva

این بیماری یک بیماری بافت همبند بسیار نادر است که در آن ماهیچه ها، تاندون ها و بافت همبند به آرامی به استخوان تبدیل می‌شوند و در نهایت بیمار کاملاً از نظر حرکتی ناتوان می‌شود. این بیماری شدید و ناتوان کننده بدون درمان و معالجه است.

فیبرودیسپلاسیکا

این عفونت بیشتر بر اثر خوردن و نوشیدن غذای آلوده یا داشتن زخم باز هنگام شنا ایجاد می شود؛ این بیماری می‌تواند منجر به طیف وسیعی از علائم مانند استفراغ ، اسهال شدید ، درماتیت تاول و درد شدید شکم شود.

راه‌های تشخیصی این بیماری شامل آزمایش‌های خون است که برای شناسایی کم خونی، اندازه‌گیری مایعات و الکترولیت‌ها به کار برده می‌شود همچنین رادیوگرافی شکم هم در برخی اوقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسرین.
۰۹:۴۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
از خداوند متعال میخوام که به تمام بیماران شفای عاجل عنایت فرماید. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خدا شفای عاجل به تمام مریضان عطا فرماید
Hong Kong
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
فکرکنم شش تاازاینارودارم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۰:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
امیدوارم هیچ انسانی تو هیچ کجای دنیا مریض نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خدا همه مریضان را شفای عاجل عنایت فرماید انشاالله