توافق واشنگتن و پکن برای ازسرگیری مذاکرات تجاری

بنابر اعلام وزارت بازرگانی چین، این کشور و آمریکا بر سر ادامه مذاکرات تجاری از اوایل ماه اکتبر در واشنگتن توافق کردند.

توافق واشنگتن و پکن برای ازسرگیری مذاکرات تجاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد چین و آمریکا بر سر برگزاری مذاکرات تجاری از اوایل ماه اکتبر در واشنگتن توافق کردند. این در حالی است که یک نماینده آمریکایی از برگزاری نشست در سطح وزیران در هفته‌های آینده خبر داد.

این خبر چند روز پس از آن اعلام شده است که دو قدرت اقتصادی جهان اعمال تعرفه گمرکی بر واردات را به طور متقابل آغاز کردند که نشان دهنده تنش جدید در جنگ تجاری دو کشور است که از یک سال و نیم پیش آن‌ها را رو در روی هم قرار داده است.

وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد لیو هه، معاون نخست وزیر چین که ریاست مذاکرات تجاری این کشور را برعهده دارد روز پنجشنبه با رابرت لایتزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور گفت‌وگو کرد.

در واشنگتن هم سخنگوی دفتر نماینده تجاری اعلام کرد لایتزر و منوچین با لیو هه در مورد برگزاری نشست‌های تجاری در سطح وزیران در واشنگتن در هفته‌های آتی به توافق دست یافتند.

جف امرسون در این بیانیه تاکید کرد نشست‌های کاری در سطوح پایین‌تر نیز اواسط ماه سپتامبر به منظور آماده سازی زمینه پیشرفت‌های قابل توجه برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با انتشار توئیتی به چین هشدار دارد اگر وی برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود مذاکرات تجاری بسیار سخت‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار