حجت‌الاسلام رئیسی در زنجان:

فرار مالیاتی قابل پذیرش نیست/ اجرای عدالت باید برای مردم ملموس باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: فرار مالیاتی قابل تحمل نیست و توجه به این امر از نکات مهم و حائز اهمیت در اجرای عدالت است.

عدالت محور همه امور دستگاه قضاستبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام  و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جمع علما و برگزیدگان استان زنجان گفت: مردم زنجان که همواره نامشان با شهر شور و شعور حسینی پیوند خورده است به تدین و اخلاق و ولایی بودن زبانزد هستند.
 
او افزود: دستگاه قضا همواره پیگیر مشکلات مردم بوده و هست و همواره برای رفع مشکلات آن ها از طرق مختلف اقدام کرده است.
 
او  با بیان اینکه باید عدالت در همه زمینه ها جاری باشد گفت: عدالت محور همه  امور در دستگاه قضاست و سعی می شود عدالت از توصیف به عمل تبدیل شود.
 
رئیس قوه قضائیه گفت: پرونده‌هایی که در خصوص مشکلات مردم است در اولویت رسیدگی دستگاه قضا قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دور زدن قانون و فساد، نقض قانون است گفت: قانون برای همه یکسان اجرا می‌شود و در زمینه رسیدگی به پرونده‌هایی که برای مردم سوال برانگیز است، شفاف سازی خواهد شد.

او همچنین به ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اقتصاد و اشتغال از طریق فضای مجازی مورد تاکید است و در این زمینه از ظرفیت جوانان نخبه بیشتر بهره خواهیم برد.

رئیس دستگاه قضا همچین حمایت از صنعتگران را نیاز کشور بر شمرد و گفت:برا‌ی حمایت از صنعت نباید کوتاهی کرد و حمایت باید در عمل دیده شود .

حجت الاسلام رئیسی افزود: باید به مسئله زمین و نگهداری از آن به عنوان ثروت ملی توجه شود، رودخانه را مورد تجاوز قرار دادن و به ثروت‌های ملی دست‌اندازی کردن خلاف عدالت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای اجرای عدالت در ارتباط با مسائلی همچون ، چاه‌های غیرمجاز، دست‌اندازی به اراضی ، گاز و برق در استان زنجان اقدام به تشکیل کارگروهی شود، افزود: این کارگروه باید بدون فوت وقت و با نگاه به اولویت‌ها تشکیل و موارد بررسی شود. البته در ابتدا باید مانع تصرفات آتی احتمالی شویم و همچنین وضع موجود هم بررسی شده و اقدامات لازم صورت گرفته و مردم در جریان امور قرار گیرند.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه توجه به خصوصی‌سازی در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد، گفت: موارد واگذار شده بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و مردم را در جریان قرار خواهیم داد. همچنین در استان زنجان شرکت‌های ۱۷ گانه اعلام شده، در حال بررسی بوده و گزارشات به سمع مردم خواهد رسید.

او با بیان اینکه امروز فرار مالیاتی از طرف افرادی که درآمد میلیاردی دارند قابل پذیرش نیست،گفت: وزارت اقتصاد و دارایی نیز اقدامات پیشگیرانه‌ای در این زمینه دارد چرا که جلوگیری از فرار مالیاتی از موضوعات مهم در زمینه اجرای عدالت است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در  کشور از یک کارمند مالیات دریافت می شود آنوقت کسانی در آمدهای میلیاردی دارند به بهانه های مختلف از پرداخت مالیات خودداری می کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه فعالیت افراد ناشایست و دور ماندن افراد شایسته بی‌عدالتی است، گفت: افراد شایسته می‌توانند گره از مشکلات جامعه باز کنند و فرد ناشایست نیز هم به خود و جامعه لطمه می‌زنند.
 
او اصلاح ساختارها را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از جرم دانست و گفت: عملکرد دستگاه های ما باید جلوه اجرای فرامین رهبری باشد.
 
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آنچه اهمیت دارد اجرای منویات رهبری انقلاب است چرا که این منویات در واقع دغدغه‌های مردم است، گفت: تحقق این منویات اولویت اصلی ما است.
 
انتهای پیام/ن

صحبت های حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام آقای رئیسی چرا هیچ وقت از نرخ دیه که حق الناسه و تو شرع و اسلام و دین صد نفر شتر نام برده شده و علیرغم این همه تورم که اگر شتر گران شده همه چیز گران شده در مقایسه با دیگر کشورهایی که پولشون ارزش داره هیچ صحبتی نمیشه و محاسبه ی ۱۰۰ شتر به ۵ شتر رسیده .و دیه یک دهم دیه ی کشورهای دیگه هم نیست.خیلی حرفیه بیمه خودرو به یکباره امسال دو برابر شد و بدنه چند برابر و دیه تو ایران حتی پاسخگوی عمل جراحی اون عضو و خرید تجهیزات را نمیده.این مسئله از اختلاص واجب تر نیست،؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
درودبرسیدبزرگوارآقای رئیسی محکم همین روال راتاآخرادامه دهید
Germany
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
موضوع مالیاتی برای اداره های مالیات هم پیگیری شود خیلی از جاها در حق اصناف بی انصافی می شود
آقای رییسی در موضوع خودروسازها پررنگتر عمل کنید صرف بازجویی از یک مدیرعامل تسکین بخش نیست این چهل سال انحصار چه نتیجه ای داشته باید سوال شود!
Iran (Islamic Republic of)
جواد پورشریعتی
۲۳:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام و درود بر آقای رئیسی. فعالیت افراد ناشایست و دور ماندن افراد شایسته نتیجه رابطه سالاری بجای شایسته سالاری که آن هم نتیجه باند بازی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
جناب رییسی ، با پول مالیات دهنده گان که هزینه های کشوری میچرخه توجه بیشتری بشود که بیت المال بیت حیف میل نشود و همچنین با گرفتن مالیات از ارگان یا سازمان یا هر جایی دگر که خود را معاف از مالیات میدانند یا حکم گرفتن لطف مثل وقف که طبق دستور امام ره علیه باز گشت این حالت معاف از مالیات دوایری که مالیات نمی دهند برگردد تا کشور بهتر اداره گردد
Iran (Islamic Republic of)
احدنجف زاده
۲۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
باسلام خدمت رییس گرونقدر قوه قضاییه حاج اقادربعضی ازشهرهای کوچک تخلفاتی میشودکه مامیدانیم دورارچشم شما و خلاف نظرحضرتعالی میباشدبعضی ووقتهاحقوق صعفااربین میرودتورابهمادرت زهراجلوشان رابگیرخداوندیارویاورت حق پدر من بعد26سال داردازبین میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
از نزدیکای رییس دولت و وزرا شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
جناب رئیسی!
مردم اقتصاد خوب میخوان ..
اقتصاد...
اقتصاد....
اقتصاد....
مساله اینست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
امروز انحصار (در حوزه های, مختلف اقتصادی، سیاسی و.. )یک درد بزرگی است که بجان کشورمان افتاده و بیشتر هم ناشی از روشهای ناکارآمد و سودجویی است که بوسیله نفوذ تدام می یابد و بر اساس قانون اساسی (اصول دوم و سوم) باید در این حوزه کارهای اساسی صورت گیرد
Luxembourg
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اگر میشود با مسأله انحصار مقابله شود و البته نباید مستثنی باشد و آبروی هیچ شخصی مساوی با آبروی ملی نیست و اگر کار عجیبی در این حوزه شد که همه مردم متعجب شوند آنوقت واقعأ تغییری حاصل شده. مادامی که اشخاص و گروه های خاصی خط قرمز باشند و انحصارگران و صاحب نفوذان و سهم خواهان آزادانه هر کاری دلشان میخواهد انجام می دهند اقدام ریشه ای صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
م.الف
۱۸:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
راه تحقق اداره کشور با مالیات تحقق نظم و عملکرد الکترونیک در بستر بومی است که موجب شفافیت در تمام امور و گردش مالی می شود .
آقای رئیسی متشکریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
پزشکان عزیز که بحمدالله درآمدشون خوبه و البته حقشون هم هست لطف کنند و کارتخوان نصب کنند.شما که یک مدتی بعد مالیات را به حق ویزیت اضافه می کنید دیگه مریض بنده خدا نره توی صف عابر بانک وایسته پول بگیره. و با تشکر از آیت الله رئیسی تدبیر و امید شما هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خودروهمچنان گران است گرانی کالاهای دیگر روبه افزایش است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
چه ارگانها و موسس اتی یا نهادی از دادن مالیات معاف هستن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
قریب به ۸۰ درصد اقتصاد که در ید دولت فخیمه هست !
البته درصد توسط مشاور دولت محترم اعلام شده است و بنظرم بالاتر از این درصدها اقتصادمان دولتی هست.