آشتی دو قبیله در یمن با وساطت جنبش انصارالله + فیلم

دو قبیله در یمن پس از سال‌ها منازعه با وساطت جنبش انصارالله آشتی کردند.

آشتی دو قبیله در یمن با وساطت جنبش انصارالله + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، دو قبیله در استان صنعا در یمن که از بیش از پانزده سال پیش با یکدیگر درگیر بودند، با میانجیگری جنبش انصار الله یمن و بزرگان این دو قبیله، آشتی و بر لزوم متحد شدن برای مقابله با متجاوزان به یمن تأکید کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و شماری از اعضای مجلس نمایندگان یمن و شماری از بزرگان قبایل یمن و نیز استاندار صنعا در این مراسم آشتی حضور داشتند.

خبرنگار المسیره در گزارشی گفت به منازعه و انتقامجویی دو قبیله بنی مطر و الحیمه الخارجیه در این مراسم پایان داده شد. شماری در این درگیری بیش از پانزده ساله بین دو قبیله کشته یا زخمی یا آواره شدند.

وی افزود: برخی طرف‌ها در رژیم سابق یمن به منازعه بین این دو قبیله دامن می‌زدند و تأمین مالی می‌کردند. الان و پس از آشتی بین دو قبیله، نگاه‌ها به دشمن بزرگ یمن یعنی متجاوزان متوجه شده است.

یحیی المویدی عضو دفتر نظارتی انصار الله یمن در استان صنعا و عبد الله صالح از اداره اجتماعی انصار الله در غرب استان صنعا درباره این آشتی صحبت کردند.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از آشتی دو قبیله قدردانی کرد و گفت: موضع این دو قبیله یک موضع قهرمانانه است که باعث تقویت انسجام جبهه داخلی است و فرصت را از نیرو‌های متجاوز و اشغالگر می‌گیرد.

محمد علی الحوثی اظهار کرد: موضع شما امروز یک موضع قهرمانانه و همانند موضعی است که در جبهه‌ها اتخاذ شده است زیرا شما با این موضع خودتان جبهه داخلی را متحد می‌کنید. همه باید بدانند محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) در مصاحبه اخیرش گفته است به اختلاف بین مردم یمن امیدوار است. ما به او می‌گوییم امروز افراد دو قبیله بنی مطر و الحیمه متحد شده اند.

یحیی المطری عضو مجلس نمایندگان یمن بیان کرد: به آقای عبد الملک بدرالدین (دبیرکل جنبش انصار الله یمن) و رهبری سیاسی یمن تأکید می‌کنیم بنی مطر و الحیمه در برابر تجاوز ظالمانه به یمن متحد هستند.

خبرنگار المسیره ادامه داد: بزرگان این دو قبیله از میانجگری‌ها برای متحد کردن این دو قبیله قدردانی و بر تقویت این اتحاد و بسیج ظرفیت‌ها برای مقابله با متجاوزان تأکید کردند. شماری از بزرگان این دو قبیله ضمن ابراز خرسندی از رفع اختلافات و آشتی، بر اتحاد برای مقابله با دشمن تأکید کردند.

خبرنگار در پایان گفت دوره انتقامجویی‌ها و منازعات بین قبایل یمن پایان یافته و دوره جدید برادری و رواداری و متمرکز شدن به مقابله با متجاوزان آغاز شده است


بیشتر بخوانید: فیلمی دلخراش از جنایت جدید جنگنده‌های متجاوز سعودی در یمن 


انتهای پیام/
 

متحد شدن یمنی‌ها در برابر عربستان سعودی + فیلم

 

برچسب ها: دانلود فیلم ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار