دولت مستعفی هادی مذاکره با شورای انتقالی جنوب را تکذیب کرد

دولت رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن که تحت حمایت عربستان است، هر نوع مذاکره با مزدوران تحت حمایت امارات در جنوب یمن را تکذیب کرد.

دولت مستعفی هادی مذاکره با شورای انتقالی جنوب را تکذیب کردبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دولت مستعفی یمن هر نوع مذاکره با شورای انتقالی جنوب را تکذیب کرد. این موضع دولت منصور هادی در پی انتشار گزارش‌هایی درباره مذاکره بین مسئولان یمنی با اعضای شورای انتقالی جنوب در جده مطرح شد.

احمد المیسری، وزیر کشور دولت منصور هادی هم پیش از این اعلام کرده بود دولت (مستعفی) یمن با صلح یا با جنگ به عدن باز خواهد گشت.

المیسری افزود: هرگز با شورای انتقالی مذاکره نخواهیم کرد و این موضوع برای ما قطعی است. امارات طرف اصلی در مناقشه است و شورای انتقالی فقط عامل اجرای سیاست‌های آن و عملی کردن کودتای مورد نظر این کشور است. اگر قرار بر مذاکره باشد باید زیر نظر سعودی‌ها با امارات مذاکره کنیم. ما نمی‌خواهیم با طرف‌هایی گفت‌وگو کنیم که عامل امارات هستند، بلکه خواهان گفت‌وگو با امارات هستیم.

عدن، پایتخت یمن جنوبیِ قدیم و یكی از مهم‌ترین و زیباترین بنادر این كشور، این روزها دستخوش نزاع و جدال‌های دو متحد متجاوز یعنی عربستان سعودی و امارات شده است. این دو كه روزگاری ادعای تلاش برای احیای دولت قانونی در یمن را داشتند و با شروع جنگی خانمان سوز بیشترین خسارت را به این كشور مظلوم و فقیر رساندند این روزها مانند دو گرگ خونخوار بر سر تقسیم قدرتی مجهول با هم به جنگی شنیع برخاسته‌اند.

جنگی از نوع دیگر كه علاوه بر كشته شدن ده ها نفر و ویرانی بخش دیگری از یمن خطر تجزیه این كشور را تقویت می‌كند. منازعات عدن به خوبی ماهیت واقعی متحدان ظاهری و ساختگی و طمع‌ورزی‌های گسترده آنها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار