بزرگترین معروف حفظ حکومت اسلامی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: بزرگترین معروف، حفظ حکومت اسلامی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از آن پیشرو بوده و با نثار جان خود همواره از آن دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پداه مرکزی شهید نصر اصفهانی، حجت الاسلام و المسلمین احمد عبداللهی نژاددبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در موضوع اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حضرت علی (ع) در حدیثی فضیلت امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ‌تر و ارزشمندتر از تمام اعمال صالح و جهاد در راه خدا دانسته‌اند و امام باقر (ع) نیز در حدیثی علت برتری آن را اینگونه توصیف کردند: «به واسطه احیای امر به معروف و نهی از منکر است که دیگر واجبات الهی احیا می‌شود».

او در ادامه با تسلیت ایام سوگواری شهادت مظلومانه امام حسین (ع) بر لزوم شناخت فلسفه قیام خونین آن حضرت اشاره کرد و گفت: علت قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) را می‌توان در وصیت نامه حضرت به برادرشان محمد بن حنفیه یافت. ایشان در این وصیت نامه فرمودند: «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی (ص) و ارید ان آمر بالامعروف و انهی عن المنکر» «من تنها برای اصلاح امت جدم قیام کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم».

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: حال این سئوال مطرح می‌شود که کدام معروف ترک شده و کدام منکر احیا شده، اوضاع را به جایی می‌رساند که امام حسین (ع) حاضر است برای مبارزه با آن از تمام هستی خود بگذرد.

او پاسخ این سئوال را در بخش دیگری از سخنان حضرت دانست، آنجا که فرمود «علی السلام السلام اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید – باید فاتحه اسلام را خواند و با اسلام خداحافظی کرد آنگاه که والی مسلمانان کسی همچون یزید باشد».

عبداللهی نژاد تصریح کرد: گاه یک شخص در جامعه به انجام منکر می‌پردازد، ولی مرتبه خطرناک‌تر این است که شخصی دیگران را نیز به انجام منکر تشویق کند و آنچه که خطرناک‌تر از همه اینهاست حکومتی است که بر اساس باطل بنا شده و بستر انجام منکر را در جامعه برای همه اقشار فراهم می‌سازد.

او اظهار داشت: در چنین شرایطی سکوت و بی تفاوتی آثار جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی به همراه خواهد داشت و در چنین شرایطی است که امام (ع)، مبارزه با چنین حکومتی را حتی به قیمت شهادت خود و یارانشان و اسارت خانواده بزرگوارشان جایز می‌داند و با تمام هستی خود به میدان می‌آیند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه با اشاره به مراحل چهارگانه امر به معروف و نهی از منکر گفت: نخستین مرحله، انکار قلبی است یعنی انسان با مشاهده انجام گناه در جامعه باید ناراضی باشد و این نارضایتی امری درونی است.

او دومین مرحله انجام این واجب بزرگ الهی را اقدام به گفتار و نوشتار قلمداد کرد و گفت: در صورت امکان باید نسبت به اعراض گفتاری در مقابل انجام گناه اقدام کرد و در شرایطی که امکان گفتار وجود ندارد می‌توان اعتراض خود نسبت به آن گناه را از طریق نوشتن اعلام کرد.

عبداللهی نژاد افزود: به طور مثال چنانچه انسان به انجام یک منکر در یک برنامه تلویزیونی برخورد کرد از آنجا که امکان گفتگو در خصوص آن با مجریان آن برنامه وجود ندارد می‌تواند از طریق یک پیامک که معمولاً به صورت زیرنویس در برنامه‌ها اعلام می‌شود نسبت به تذکر در مورد آن منکر اقدام کند که قطعاً موثر خواهد بود.

او چهارمین مرحله که اقدام عملی است را تنها در اختیار متصدیان این امر که شامل دستگاه قضاست دانست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: با توجه به مطالب اشاره شده می‌توان دریافت بزرگترین معروف، حفظ حکومت اسلامی است که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از آن پیشرو بوده و با نثار جان خود همواره از آن دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

لزوم شناخت فلسفه قیام خونین  امام حسین (ع)

برچسب ها: امربه معروف ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.