نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: آموزش آمرین به معروف مهم‌ترین فعالیت انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بوده است.

 احمد عبداللهی نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،   به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر در جمع اصحاب رسانه گفت: از اهم فعالیت‌های این ستاد می‌توان به آموزش آمرین به معروف و همچنین ورود در مسئله امر به معروف و نهی از منکر مسئولین اشاره کرد.

او پیرامون مسئله امر به معروف و نهی از منکر برای مسئولین ادامه داد: مردم به حاکمان خود نگاه می‌کنند و از همین جهت حاکمان هم مسئول و هم مؤثر هستند. به همین جهت اگر تخلفی گزارش و احراز شد، تلاش می‌کنیم تا مستقیماً با آن مسئول صحبت کرده و از تکرار منکر جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر فرقی برای مردم و مسئولین ندارد و اگر مسئول خطاکار به تذکر لسانی ما توجهی نداشته باشد، حتماً از طریق دستگاه‌های امنیتی و قضایی با آن‌ها برخورد صورت می‌گیرد. البته تعداد این دست از مسئولین بسیار کم بوده و شاید تنها پنج درصد از آن‌ها با تذکر لسانی متنبه نشده اند، اما نود و پنج درصد دیگر به طور کامل مسائل تذکر داده شده را پذیرفته اند.

او همچنین در صحبتی در رابطه با آموزش آمرین به معروف افزود: مهم‌ترین کاری که در سال‌های اخیر توسط ستاد انجام شده، آموزش آمرین به معروف بوده است که این آموزش منجر به جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی شده است.

عبداللهی نژاد تاکید کرد: ما در دو سال گذشته حتی یک پرونده از نیرو‌های طلایه دار آموزش دیده نداشته ایم و کانونی هم تشکیل شده تا افرادی که توسط نیروی انتظامی به دلیل تخلفات اجتماعی دستگیر شده اند، ارجاع داده شده تا با آن‌ها صحبت‌های لازم صورت گرفته و فرد متوجه اشتباه و خلاف خود شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان افزود: این فعالیت‌های صورت گرفته توسط ما از آنجا اهمیت زیادی دارد که باعث شده تا برخورد‌های ابتدایی با افراد خاطی به شکل لسانی باشد تا شخص بتواند خود را اصلاح کند.
 
انتهای پیام/ی
 
 

فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.