ترامپ خواستار دیدار با روحانی در حاشیه نشست سازمان ملل شده است

یک منبع دولتی آمریکا مدعی شد پیشنهاد داده شده که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیداری میان رؤسای جمهور آمریکا و ایران ترتیب داده شود.

ترامپ خواستار دیدار با روحانی در حاشیه نشست سازمان ملل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «کیودو»، بنا به ادعای یک منبع آگاه در دولت آمریکا پیشنهاد دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که در اواخر سپتامبر برگزار می‌شود، مطرح شده است.

این در حالی است که پیش از این روحانی هرگونه دیدار و گفت‌وگو با ترامپ را رد کرده و آن را غیرممکن دانسته بود.

بنا به نوشته کیودو، پیشنهاد واشنگتن از طریق کشور‌هایی مانند فرانسه که اخیرا در پیگیری مسئله توافق هسته‌ای ایران فعالیت‌هایی داشته به تهران منتقل شده است. هر چند به گفته این منبع دولت آمریکا هنوز ایران پاسخی به آن نداده است.

ابراز علاقه ترامپ برای مذاکره با ایران در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته آمریکا به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۵ با گروه ۵+۱ به دست آمده بود، خارج شد و با سیاست فشار حداکثری تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند.

در دو روز گذشته نیز تحریم‌های جدیدی علیه ایران از سوی آمریکا اعلام شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۶ شرکت، ۱۰ شخص و ۱۱ نفتکش را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

روز سه‌شنبه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و پژوهشگاه هوافضای ایران را تحریم کرده بود.

همچنین روز گذشته، کانال اعتباری مالی که فرانسه پیشنهاد داده بود تا در ازای کاهش تحریم‌ها علیه ایران، تهران به برجام پایبند بماند از سوی ترامپ رد شد.

با این حال، ایران به رغم این تحریم‌ها به حیات اقتصادی خود ادامه می‌دهد و کشور‌های منطقه‌ای در معاملات تجاری و مالی با ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، ارز‌های ملی را جایگزین دلار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ترامپ غلط کرده
آخرین اخبار