وزیر کشور در فرودگاه کرمانشاه:

۵۱ هزار زائر در پنج روز نخست ماه محرم به عتبات عالیات مشرف شدند

وزیر کشور با بیان اینکه از ابتدای محرم ۵۱ هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده‌اند،گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وزیر کشور وارد کرمانشاه شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رحمانی فضلی وزیر کشور در بدو ورود به فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه مورد استقبال استاندار کرمانشاه و دیگرمسئولان استانی قرار گرفت.

او گفت: با تلاش‌ها و زحماتی که همه‌ مسئولان بویژه استاندار کرمانشاه داشتند مقرر شده امسال از مرز خسروی تردد زوار به عتبات عالیات داشته باشیم.

او افزود: امروز قرار است ان شالله مرز خسروی بر روی زوار اربعین بازگشایی شود و این یک فرصت بسیار خوبی برای زائران خواهد بود تا با خدمات بهتری این سفر را انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه روزگذشته ۱۵ هزار زائر از مرز مهران به کشور عراق سفر کرده‌اند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به سهولتی که هم در مرز‌ها و هم در امور کنسولی ایجاده شده تعداد زائران بیشتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: امیدواریم مردم خوب کشورمان با رعایت همه‌ شرایطی که مسئولان اعلام می‌کنند سفر خوبی به عتبات عالیات داشته باشند.

رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز  به منظور بازگشایی مرز رسمی خسروی وارد کرمانشاه شده است.

قرار است امروز در مراسمی با حضور وزیر کشور مرز خسروی پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم استان کرمانشاه به صورت رسمی به روی زائران حسینی گشوده شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.


انتهای  پیام/ز

بازگشایی مرز خسروی با حضور وزیر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.