جنگ در ماه‌های حرام از قبل از اسلام ممنوع بوده است

امام جمعه اصفهان گفت:جنگ در ماه‌های حرام از قبل از اسلام ممنوع بوده اما سعودی‌ها در این ماه به دستور آمریکا یمنی‌ها را می‌کشند چرا که سعودی‌ها با صهیونیست‌ها هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژادامام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: گناهانی که باعث انحراف انسان از مسیر حق می‌شود خوردن مال حرام است، زمانی که امام حسین سخنرانی می‌کردند و لشکر دشمن هلهله می‌کرد ایشان تأکید کردند شکم‌های شما از مال حرام پر شده است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: پیامبر اسلام نیز عبادت در کنار خوردن مال حرام را به خانه ساختن بر شن و آب تشبیه کرده‌اند.

او افزود: مراقبت از نعمت‌های خدا از نشانه‌های تقواست؛ نافرمانی خداوند نعمت را از انسان دور می‌کند، باید با اطاعت از خدا و شکر نعمات تداوم آن‌ها را خواستار باشیم.

طباطبایی‌نژاد در تشریح فواید شکر تصریح کرد: شکر نعمت‌های قبلی منجر به نعمتی جدید می‌شود و خداوند در قرآن اعلام کرده اگر شکر نعمت را به جا آوردید آن را برای شما زیاد می‌کنیم، اما اگر از آن روی‌گردان شدید عذاب را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اصفهان افزود: شکر واقعی ایمان به خداوند است، شاکر باید بداند که همه چیز متعلق به خداست، مشکل افرادی که شکرگزار نیستند این است که نعمت‌ها را نه از جانب خدا بلکه محصول تلاش خودشان می‌دانند.

او عنوان کرد: عده‌ای از انسان‌ها زمانی که خودشان را غنی ببینند طغیان خواهند کرد، این در حالی است که انسان باید با ثروتی که به دست آورده به مردم نیکی کند و آخرت خودش را فراموش نکند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به داستان قارون بیان کرد: قارون ثروتی که داشت را محصول دانش خودش می‌دانست، اما خداوند او و دارایی‌اش را در زمین فرو برد، ثروت برای افرادی که نمی‌دانند ثروتشان را چگونه هزینه کنند به مثابه عذاب است.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه با بیان این که دوستی با اهل‌بیت سخت است، عنوان کرد: یکی از درس‌های عاشورا برای ما زیر بار ظلم نرفتن است، مرگ در راه رسیدن به عزت غیر از حیات دائمی نیست و زندگی با ذلت یک مرگ است.

او ادامه داد: در ابتدای خروج آمریکا از برجام گفته شد که اروپایی‌ها حاضر به کنار گذاشتن تعاملات خودشان با آمریکا نیستند، باید بپذیریم که اروپایی‌ها همچون جنازه‌ای هستند که آمریکای غسال آن‌ها را تکان می‌دهند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به جنگ عربستان و یمن یادآور شد: جنگ در ماه‌های حرام از قبل از اسلام ممنوع بوده، اما سعودی‌ها در این ماه به دستور آمریکا یمنی‌ها را می‌کشند چرا که سعودی‌ها با صهیونیست‌ها هستند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: جنگیدن بدون سختی ممکن نیست، کسانی که در راه خدا و پیامبر او هستند در سختی‌ها کوچک‌ترین ضعفی از خودشان نشان نمی‌دهند و آمرزش گناهان، ثبوت قدم و یاری در برابر کافران را از خدا طلب می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.