فعالیت پایگاه‌های اهدای خون مشهد در طرح نذر خون حسینی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: نیمی از شش پایگاه اهدای خون مستقر در مشهد روز تاسوعا و عاشورا در طرح نذر خون حسینی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم امام رضا (ع) گفت: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه میدان شهرداری و پایگاه ثامن در مجاورت حرم امام رضا (ع) در روز‌های تاسوعا و عاشورا صبح و بعد از ظهر پذیرای اهدای خون عزاداران حسینی هستند.

او ادامه داد: تمام آزمایش‌های لازم بر روی خون‌های دریافتی انجام می‌شود تا هیچ مشکلی در آن‌ها نباشد و سپس آن‌ها را به بیمارستان‌ها ارسال می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پارسال از ۱۵۰ هزار نفر که به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و شرایط اهدای خون داشتند خونگیری انجام شد و از این افراد ۳۶۶ هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی تولید و به ۶۰ بیمارستان خراسان رضوی ارسال شد.

اسلامی افزود: پارسال به بیمارستان به امام رضا (ع) ۵۳ هزار کیسه خون و فراورده خونی ارسال شد و بیمارستان‌های قائم و رضوی نیز به ترتیب با دریافت ۴۲ و ۲۱ هزار کیسه و فرآورده خونی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

او تصریح کرد: هر عمل جراحی قلب به کیسه خون نیاز دارد و ما افرادی را می‌شناسیم که تاکنون ۱۹۲ بار اهدای خون انجام داده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به مشکلات سازمان انتقال خون خراسان رضوی، گفت: ساخت ساختمان این اداره کل که به منظور توسعه و راه اندازی بانک جامع خون شرق کشور در خیابان سناباد مشهد در حال ساخت است در مدت زمان ۱۰ سال فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این در حالی است که در اطراف این ساختمان در مدت کوتاهی چندین ساختمان بانک ایجاد شده است لذا از آستان قدس رضوی و دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم که در تکمیل این ساختمان که نقش به سزایی در سلامتی شهروندان دارد به ما کمک کنند.
 
انتهای پیام//ف.س

در طرح نذر حسینی آزمایش‌های لازم بر روی خون‌های دریافتی انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار