معاون پرورشی آموزش و پرورش قم:

همایش احلی من العسل در قم برگزار می شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم گفت:همایش احلی من العسل با حضور ۳ هزار دانش آموز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

همایش احلی من العسل در قم برگزار می شودحمزه‌ای،معاون پرورشی آموزش و پرورش قم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،گفت:هفتمین همایش نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره احلی من العسل  همزمان با سراسر کشور،در ششمین روز محرم حسینی،در  قم برگزار می‌شود.

او ادامه داد:این سوگواره از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۶ شهریور  با حضور جمعی از دانش آموزان نوجوان، و همراه با سخنرانی و نوحه سرایی مداحان مطرح نوجوان در  شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قمگفت: این مراسم ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح از شبکه های سراسری دو سیما، شبکه امید و شبکه استانی نور  به روی آنتن می رود.

حمزه ای گفت:با توجه به این که در تعطیلات تابستانی هستیم پیش بینی می شود، سه هزار دانش آموز در این سوگواره شرکت کنند.

ششمین روز از ماه محرم به بزرگداشت و ذکر مصائب حضرت قاسم ابن الحسن (ع) اختصاص دارد و عنوان این سوگواره (اَحلَی مِنَ العَسَل)مرگ شیرین تر از عسل برگرفته از جمله مشهور آن حضرت قاسم در پاسخ به عموی بزرگوار خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا و در توصیف شهادت در راه خدا است.

انتهای پیام/ش

جزییات همایش احلی من العسل در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.