حرکت کاروان نمادین کربلا در زرندیه

به مناسبت ایام عزای حسینی کاروان نمادین کربلا در زرندیه به حرکت درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با ایام عزای حسینی و ایام شهادت سید الشهدا و یاران با وفایش و ماه محرم الحرام کاروان نمادین کربلا در زرندیه به حرکت درآمد.

کاروان نمادین کربلا از با حرکت روستای تقلید آباد به سمت روستای نصیر آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان زرندیه مظلومیت و غربت امام حسین (ع)، خانواده و یاران باوفایش را یاداوری کرد.

حرکت کاروان نمادین کربلا در زرندیه

سوگواری هفتمین شب عزای حسینی در جای جای استان مرکزی

مردم استان مرکزی و عاشقان ابا عبدالحسین (ع) در شب هفتم محرم عزای حسینی را با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکیه‌ها به سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در دسته جات و هیات‌های عزاداری با سینه زنی، زنجیر زنی، نوحه خوانی و روضه خوانی به یاد شهدای دشت کربلا به خصوص سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و یاد کربلا و قیام عاشورا را زنده نگه داشتند.

سخنرانان و مبلغان دینی هم با اشاره به تاریخ، روایات و مستندات تاریخی قیام عاشورا را بازگو کردند و هدف قیام امام حسین (ع) و قیام علیه ظلم و ظالم واحیای اسلام ناب محمدی با قیام عاشورا وشهادت سالار شهیدان و پیام رسانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب سلام اللله علی‌ها را تشریح کردند وبه تبیین واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت در صحرای کربلا پرداختند.

شب هفتم محرم شب حضرت علی اصغر (ع)

هر یک از شب‌های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام گذاری شده است ومداحان در دهه محرم روضه و نوحه مرتبط با نامگذاری آن شب را می‌خوانند.

شب هفتم عزاداری محرم هم منسوب به حضرت علی اصغر (ع) فرزند کوچک امام حسین (ع) و حضرت رباب دختر امرءالقیس است که با تیر سه شعبه حرمله بن کاهل اسدی به شهادت رسید.

امام حسین (ع) بهترین الگوی پایداری و رضایت، پس از تحمل شهادت همه یاران و جوانانش، کودک شیرخوار خود را به میدان آورد و به دشمن گفت:‌ای قوم اگر به من رحم نمی‌کنید به این طفل رحم کنید لشگریان یزید با تیر سه شعبه گلوی این طفل تشنه لب را بریدند و او را به شهادت رساندند.

مراسم عزاداری امام حسین (ع) همه ساله در ایام محرم در اماکن و فضا‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی برگزار می‌شود و مردم استان مرکزی ارادت خود را به حضرت ابا عبدالحسین (ع) نشان می‌دهند.

محرم امسال هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی و هزار و ۳۰ مبلغ و مبلغه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که ۳۳۰ نفر از این مبلغان اعزامی از خارج از استان هستند تا مراسم سوگواری شهادت نوه پیامبر اسلام در سطح استان مرکزی به خوبی انجام شود.

امشب هم شب هشتم محرم به حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین (ع) است الگوی سبقت گرفتن در شهادت است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.