نائب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح کرد:

دلایل انتخاب شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان شرکت برتر دولتی

بنابی، با انتشار یادداشتی به دلایل انتخاب شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان شرکت برتر دولتی در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد.

بنابیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با گرامیداشت هفته دولت در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ در مراسمی که با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و مقامات بلندپایه کشور و در روز ششم شهریورماه، با هدف تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت و ارتقای فرهنگ تلاش و تعهد در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، حمید فتاحی معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، لوح تقدیر این جشنواره را از دستان رئیس‌جمهور دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ارتباطات زیرساخت در این جشنواره موفق شد رتبه برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ را در میان دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کند.

در همین خصوص سجاد بنابی، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، با انتشار یادداشتی به دلایل انتخاب این شرکت به عنوان شرکت برتر دولتی در جشنواره شهید رجایی امسال اشاره کرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است؛

در جشنواره سال ۱۳۹۸ شهید رجایی که مرتبط با شاخص‌های عملکردی سال ۱۳۹۷ بوده است؛ در محور «شاخص‌های عمومی» مرتبط با برنامه اصلاح نظام اداری کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت با انجام و اجرای اقداماتی هدفمند توانسته است برای اولین بار رتبه نخست را در کشور اخذ نماید؛ و به‌طور مشخص در محور ساختار سازمانی (محور ۱) و محور توسعه دولت الکترونیکی (محور ۲) و محور سنجش و ارتقای بهره‌وری (محور ۵) از محور‌های عمومی، با ارتقای قابل‌توجه مجموع امتیاز شاخص‌ها نسبت به سال‌های گذشته (ارتقای بیش از ۸۰ درصدی)، بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد امتیاز کل محور را اخذ نموده و سرآمد دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

در این راستا علاوه بر اجرای اقداماتی که منجر به کسب امتیاز تقریباً کامل شاخص‌ها در محور‌های فوق الاشاره شده است؛ اقدامات مؤثر و هدفمندی به شرح ذیل به اجرا درآمده و یا در حال اجراست که نویدبخش پایدار بودن این نتایج برای سال‌های آتی نیز خواهد بود:

محور ساختار سازمانی

ساختار سازمانی تفصیلی شرکت که با بهره‌گیری از مدل‌های مرجع بین‌المللی، در سال گذشته تدوین و در دی‌ماه ۱۳۹۷ به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است، با کاهش ۱۵ درصدی پست‌های سازمانی توانسته است کل هدف برنامه ششم توسعه را در پایان سال دوم آن محقق نماید.

ان‌شاءاللّه با اجرای کامل پروژه معماری سازمانی و مدیریت فرایند‌های کسب‌وکار در سال جاری و اوایل سال آتی، گام نهایی تغییر برای دستیابی به سازمانی چابک و ذینفع مدار در سال ۱۳۹۹ و در دولت تدبیر و امید محقق خواهد شد.

ارتقای امتیاز شاخص‌های این محور از کمتر از ۵۴ درصد در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۹۵ درصد در سال ۱۳۹۷

محور دولت الکترونیکی

در سال گذشته اقدامات بی‌شماری در راستای توسعه دولت الکترونیکی در شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته است و این اقدامات تا دستیابی به اهداف نهایی تداوم دارد. اقداماتی نظیر توسعه آموزش و مفاهیم تحول دیجیتال برای تغییر Mind set مدیران و کارکنان؛ تدوین فرآیند‌های سازمانی و اتوماسیون فرآیند‌های سمت مشتری؛ تدوین معماری سازمانی؛ اصلاح و بهبود پرتال سازمانی و توسعه اطلاع‌رسانی و ارتقای شفافیت؛ توسعه سامانه ویدئو کنفرانس، بهبود سامانه billing و CRM، اتصال به GSB و؛ و همچنین تشکیل منظم جلسات کمیته دولت الکترونیکی و ارزیابی و ممیزی منظم شاخص‌های این حوزه و تعامل با ارزیابان سازمان‌های بیرونی که منجر به:

ارتقای ۶۱ رتبه‌ای در چهارمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی کشور توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به سال ۱۳۹۶ و کسب رتبه ۱۷.

 کسب رتبه ۹ در پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی کشور توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و قرار گرفتن در بین ۱۰ دستگاه اجرایی کشور.

کسب رتبه هفتم در دومین دوره جایزه دولت الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور و ارتقای ۱۹ رتبه‌ای نسبت به سال ۱۳۹۶ (نتایج رسمی جایزه طی ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود).

 ارتقای امتیاز شاخص‌های این محور از حدود ۵۵ درصد در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۹۰ درصد در سال ۱۳۹۷.

محور سنجش و ارتقای بهره‌وری

تشکیل منظم جلسات کمیته بهره‌وری شرکت و سنجش و پایش منظم و هدفمند شاخص‌ها

پیشرفت قابل‌توجه در استقرار کامل چرخه مدیریت بهره‌وری در شرکت و استقرار کامل آن تا پایان سال جاری و تحقق کامل هدف برنامه ششم قبل از اتمام برنامه

کسب عنوان سازمان بهره‌ور به‌عنوان بالاترین سطح در جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ در سال ۱۳۹۷

 ارتقای امتیاز شاخص‌های این محور از ۵۰.۳ درصد در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۹۰ درصد در سال ۱۳۹۷

در سال ۱۳۹۷ در سایر محور‌های مرتبط با شاخص‌های عمومی نیز رشد مناسبی نسبت به سال ۱۳۹۶ اتفاق افتاده است که این وضعیت در سال ۱۳۹۸ نیز ارتقا خواهد یافت که در خصوص میزان امتیاز و ارتقا در سایر محور‌ها باید منتظر اعلام رسمی نتایج ارزیابی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور طی یک ماه آینده باشیم.


بیشتربخوانید: واگذاری مکالمات بین‌الملل به بخش خصوصی تا شهریور/ اینترنت تحریم نمی‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار