توسعه جامع گردشگری شهرستان سرعین در دستور کار قرار گرفت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از توسعه جامع گردشگری سرعین بر قله گردشگری ایران، رفع نواقصات و رونق سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با جامعه تاسیسات اقامتی و آبدرمانی‌های سرعین با ریاست استاندار اردبیل از توسعه جامع گردشگری سرعین با هدف تحقق شعار اردبیل ۱۴۰۰، بر قله گردشگری ایران، رفع نواقصات و رونق سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

او بیان کرد: اداره کل اقدامات خود را در خصوص هرگونه کنش علمی و پژوهشی برای رشد کیفی خدمات گردشگری انجام داده و با قوت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه تخصص و اقدامات علمی در دستور کار قرار داد، تصریح کرد: طرح جامع گردشگری شهرستان سرعین به بهترین شکل مطالعه و تدوین شده است.

فلاحی حضور پرشمار گردشگران خارجی بخصوص گردشگران عرب را در سایه عزم جدی و اقدامات انجام گرفته در ۱۷ ماه گذشته خواند و گفت: گردشگران خارجی، خدماتی در سطح بین الملل را خواستار هستند که ایجاد رضایت برای آن‌ها امریست که نباید بصورت سطحی برخورد کرد.

او تصریح کرد: جذب و استقبال از میهمانان وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است؛ اما بدرقه مناسب و ایجاد خاطره خوش در ذهن گردشگران، وظیفه آحاد مردم و همه دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اختلاف زیاد قیمت در برخی کالا‌ها در سطح استان، به ویژه شهر‌های گردشگری موجب ایجاد نارضایتی‌هایی در بین گردشگران شده است که لازمه توجه به این مسئله است

فلاحی با اشاره به صدور مجوز برای تاسیسات اقامتی و گردشگری در سطح ۵ ستاره، و اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری، اذعان کرد: علاوه بر اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های ذکر شده، موضوع کاوش روستای تاریخی کنزق، مطالعه و تدوین طرح خاص گردشگری تاریخی و میراث فرهنگی انجام شده و راه دسترسی این روستای تاریخی با مصالح بوم‌آورد، سنگ‌فرش شده است.

جعفر بذری، رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل نیز توجه به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به ویژه هتلداری را به منظور جلوگیری از ایجاد مرکز اقامتی توسط برخی ادارت حائز اهمیت و مسئله‌ای بدور از اغماض عنوان کرد.

رئیس جامعه آبدرمانی استان اردبیل نیز تعیین تکلیف حق آبه‌های آبدرمانی‌های استان و همتراز شدن آن را خواستار شده و با بیان اینکه سرعین در سطح کشور تنها شهرستانی است که استفاده از آبدرمانی در مراکز اقامتی رایج شده است گفت: تخفیفات مالیاتی و ایجاد برخی تخفیفات شهرداری و ... برای افزایش کیفیت و رشد این مراکز از خواسته‌های سرمایه‌گذاران است.

محمد رضا آستانی ایجاد کلینک آبدرمانی در سرعین را حائز اهمیت دانست و از تلاش‌های انجام گرفته درخصوص تفاهم‌نامه‌ها و مراودات با دانشگاه استانبول برای آموزش پزشکان تقدیر کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه گردشگری در سایه همکاری و تعامل بخش خصوصی و اداره کل است، اظهار کرد: در ۱۷ ماه گذشته قرابت و هم‌افزایی بین جوامع بخش خصوصی در سطح بالایی ارتقا یافته است.

صغری فرشی تلاش‌های انجام گرفته در خصوص جذب گردشگر را با بیان افزایش ۱۷۰درصدی گردشگران خارجی و ۱۰۸ درصدی گردشگران داخلی، مطلوب خواند.

او ایجاد خاطره خوب و ذهنیت مثبت در بین گردشگران را موضوعی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: افزایش رضایتمندی گردشگران در تمام سطوح وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است که نمود بارز آن را در کنترل قیمت‌ها می‌تواند عینیت بخشید.

انتهای پیام/ح

افزایش ۱۷۰ درصدی گردشگران خارجی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار