برنامه حضور گردشگران مذهبی در یزد اعلام شد

مسئول کمیته گردشگری مذهبی معنوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: برنامه حضور گردشگران خارجی در مراسم عزاداری یزد از امروز آغاز و به مدت چهار روز در یزد ادامه دارد.

محمد مهدی رجائی فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: برنامه‌های گردشگران خارجی برای حضور در مراسم عزاداری یزد از امروز آغاز می‌شود و این گردشگران در روز‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین نه تنها در یزد بلکه در مراسم‌های سنتی شهرستان‌های مهریز، اشکذر و اردکان شرکت می‌کنند.

رجائی فرد افزود: گردشگران خارجی در روز اول حضور خود در یزد برای تماشای مراسم عزاداری در حسینیه شاهزاده فاضل یزد حاضر می‌شوند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی یزد اظهار داشت: این گروه از گردشگران شب تاسوعا، عزاداری یزدی‌های را در حسینیه بزرگ روستای خویدک و ظهر تاسوعا را در مسجد حظیره تماشا می‌کنند.

رجائی فرد با اشاره به اینکه آش گندم یکی از انواع نذوراتی است که از گذشته تاکنون غذای اصلی عزاداری‌های استان یزد محسوب می‌شود، افزود: گردشگران مذهبی عصر تاسوعا در حسینیه شاهزاده فاضل و مسجد ملا اسماعیل و در ادامه حضور خود در مراسم پخت آش گندم شرکت می‌کنند.

او با اشاره به برنامه‌های کمیته گردشگری مذهبی در شهرستان‌های استان، گفت: حسینیه سفید اشکذر، مزویرآباد مهریز، کوشک نو اردکان و شاه، ولی تفت مقصد گردشگران خارجی در ظهر عاشورا است.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی افزود: این گروه از گردشگران عصر عاشورا در مراسم شام غریبان که هر ساله در میدان امیرچخماق یزد برگزار می‌شود حاضر می‌شوند.

رجائی فرد در پایان اضافه کرد: قبل از هر برنامه‌ای گرشگران در کارگاه‌هایی با قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و هدف و چگونگی برگزاری مراسم‌های مذهبی یزدی‌ها آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ غ

اعلام برنامه حضور گردشگران مذهبی در یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار