اسلام‌آباد مانع ورود هواپیمای رئیس‌جمهور هند به حریم هوایی پاکستان شد

خبرگزاری فرانسه از مخالفت اسلام‌آباد با ورود هواپیمای رئیس‌جمهور هند به حریم هوایی پاکستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاکستان به هواپیمای رئیس جمهور هند اجازه نداد وارد حریم هوایی این کشور شود.

شبکه جئو تی وی پاکستان امروز گزارش داد دولت این کشور بعد از ظهر امروز درخواست مقامات دهلی نو برای صدور مجوز به منظور عبور هواپیمای رئیس جمهور هند از حریم هوایی پاکستان را رد کرد.

مقامات هند از پاکستان درخواست کرده بودند این کشور اجازه دهد هواپیمای «رام نات کوویند» رئیس جمهور هند از حریم هوایی پاکستان به منظور سفر به ایسلند عبور کند.

طبق اعلام شبکه جئو تی وی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در توضیح علت صادر نشدن مجوز عبور برای هواپیمای رئیس جمهور هند گفت: پاکستان با این درخواست به دلیل وضعیت نگران کننده در منطقه اشغال شده کشمیر مخالفت کرده است.

وزیر خارجه پاکستان افزود عمران خان، نخست وزیر تصمیم رد کردن این درخواست را مورد تأیید قرار داد. شاه محمود قریشی همچنین تصریح کرد: دولت هند هم اکنون ۳۴ روز است مردم کشمیر را از حقوق اساسی خود محروم کرده است.

دولت هند در تاریخ ۵ اوت، خودمختاری کشمیر را لغو و حکومت نظامی در این منطقه اعلام کرد. اقدام دولت هند در لغو خودمختاری کشمیر که طبق قانون اساسی به مردم این منطقه داده شده بود، اعتراضات را در پاکستان برانگیخت.

پاکستان و هند از سال ۱۹۴۷ بر سر منطقه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند و بیش از ۷۰ هزار نفر در حوادث خشونت بار این منطقه جان باخته‌اند. گروه‌های مختلف در منطقه جامو و کشمیر از سال ۱۹۸۹ با هدف دستیابی به استقلال یا الحاق به پاکستان دست به مقاومت زده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار