واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییر فعالیتهای سانتریفیوژی ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد بازرسان این نهاد در ایران هستند و فعالیتهای مربوط به بخش توسعه و تحقیقات سانتریفیوژها را گزارش خواهند داد.

واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییر فعالیتهای سانتریفیوژی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران واکنش نشان داد.

آژانس اعلام کرد: ما از اخبار رسانه‌ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوژ‌های ایران آگاه هستیم. بازرسان آژانس در ایران در محل هستند و هرگونه فعالیت‌های مربوط به آن را به مقر این سازمان در وین گزارش خواهند کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز در نشستی خبری ضمن تشریح گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار داشت گام سوم روز گذشته بنا به دستور رئیس‌جمهور  آغاز شد و سازمان انرژی اتمی مکلف است بر اساس نیاز‌های فنی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های برجامی فعالیت‌های علمی و پژوهشی هسته‌ای را آغاز کند و شتاب بخشد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم را برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ج
۱۲:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
عشق که عشقه اگه یه طرفه باشه ازهم مپاشششه،توافق بین چندکشورکه جای خود دارد،توی سراینها باید داد زدوگرنه سوارمیشن،ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
درود خدا بر امام خامنه ای عزیز و تمامی مسولان دلسوز و شجاع
United States of America
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
مکرون حتی توی فرانسه هم نه جایگاهی دارد و نه ابرویی دارد ما نباید . این را دلال و واسطه آمریکا قبول کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اگه بجای گام برداشتن بدوند هم اتفاقی نمیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اینقدر این کشور و ملت خون ندادند که در آخر تسلیم بد عهدان و قانون شکنان عالم شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
آژانس سلاحهای اتمی را نمی‌بیند و کور شده است و فقط توان کوچک اتمی ما را میبیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ایران عشق ماست کار درست اینه که همه ترمزها را از تمامی صنایع و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و تولیدی‌های برداریم آنهم بدست خودمان و نه با تکیه بر غربیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
غرب نتنها تحریمها را کاهش نداد بلکه که گام به گام جلوتر هم می‌آمد و هم تحریمها را شدید کرد و هم وقت کشی کرد و نه به برنامه اتمی ما کمک کرد و مدام تحریم پست تحریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
پایبندی دو طرفه است نه یک طرفه.
آخرین اخبار