در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تخصیص ۵ میلیون یورو برای پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور/ رایزنی برای بازگشایی مدرسه ابوظبی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: ۵ میلیون یورو برای پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور با احتساب ارز نیمایی در نظر گرفتیم.

تخصیص ۵ میلیون یورو برای مطالبات معلمان خارج از کشور/ مدرسه ابوظبی بازگشایی می‌شودغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات این مرکز برای بازگشایی مدارس خارج از کشور اظهار کرد: تمام مدارس خارج از کشور همچون تقویم ایرانی از اول مهرماه بازگشایی می‌شوند و فقط مدارس امارات متحده عربی از ۱۰ شهریورماه آغاز به کار کرد و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان این کشور تا هفته آینده ارسال می‌شود.

او ادامه داد: علی‌رغم محدودیت‌های مالی که در مدارس خارج از کشور وجود داشت، هیچ مدرسه‌ای تعطیل نمی‌شود و سعی کردیم نیروی انسانی لازم را برای این مدارس در نظر بگیریم و باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر فعالیت مدارس خارج از کشور توجه ویژه‌ای به فعالیت این مدارس شده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه بخشی از نیرو‌ها از طریق حقوق ریالی و برخی از طریق ایرانیان  مقیم خارج از کشور تأمین می‌شود، بیان کرد: در هر کشوری شرایط برای تأمین نیروی انسانی متفاوت است، اما سعی شده تا در ۵۴ کشور که مدرسه داریم، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.


بیشتر بخوانید:‌ پاسخ به سوالات دانش‌آموزی شما


چگونگی پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور

کریمی درباره پرداخت مطالبات معلمان گفت: این مطالبات دو بخش است که بخشی از آن مربوط به معلمانی است که شهریورماه مأموریت آن‌ها به پایان رسیده و به کشور برمی‌گردند و بخش دوم معلمان شاغل در مدارس خارج از کشور هستند که هنوز مأموریتشان تمام نشده است.

او با اشاره به اینکه بانک مرکزی سعی بر پرداخت مطالبات معلمان را دارد، اظهار کرد: اکنون تأمین اعتبار برای پرداخت مطالبات آن‌ها انجام شده است، اما باید با همکاری بانک مرکزی آن را به ارز تبدیل کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که با احتساب ارز نیمایی، ۵ میلیون یورو برای پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور اختصاص خواهیم داد.

کریمی درباره وضعیت بازگشایی مدرسه پلمپ شده ابوظبی که دو سال پیش به وسیله دولت امارات پلمپ شد، گفت: با مساعدت‌های نهاد‌های مربوطه سعی داریم تا این مدرسه را امسال بازگشایی کنند چرا که بسیاری از ایرانیان مقیم امارات مجبور هستند برای تحصیل از ابوظبی به دبی بیایند و پیش‌بینی می‌کنیم تا در مهرماه مشکل این مدرسه برطرف شود هرچند برخی از متغیر‌های دخیل در حل این مشکل خارج از اختیارات ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار