خلیج فارس مواج است/ بیشینه دما کاهش می‌یابد

هواشناسی استان بوشهر از وزش باد و مواج بودن خلیج فارس تا اواسط هفته خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد که از امروز تا اواسط هفته به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، خلیج فارس طی ساعاتی مواج و متلاطم خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: وزش باد و تلاطم دریا در سواحل جنوبی به ویژه منطقه مُطاف شدت بیشتری دارد.

او ادامه داد: همچنین در ساعاتی از عصر امروز و فردا به سبب وزش باد بر روی مناطق جنوبی خوزستان و عراق، احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و غبارآلود شدن شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود از فردا (یکشنبه) در بیشتر نقاط استان بیشینه دمای هوا به تدریج کاهش یابد.

راستگو، جهت وزش باد را تا فردا بیشتر شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و بر روی دریا طی ساعاتی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی کرد.

او با هشدار به دریانوردان، عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۲:۳۱ بامداد، جزر ساعت ۱۰:۵۹ و مد دوم ساعت ۱۸:۰۹ است.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.