توصیه‌ای به کشاورزان برای موفقیت کشت گلخانه‌ای

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: برای موفقیت در احداث و توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، باید مدیریت این نوع گلخانه‌ها به صورت زنجیره‌ای و در قالب یک تعاونی واحد انجام گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای دودج آباد از توابع شهرستان فسا گفت: با توجه به وجود بحران آب وکم آبی در استان فارس، ناگزیر به انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به درون گلخانه‌ها هستیم و این مهم می‌بایست در اولویت برنامه‌های مدیریت این شهرستان قرار گیرد.

او افزود: برای بهبود روند احداث گلخانه‌ها می‌بایست در روند تولید محصولات کشاورزی به صورت خوشه‌ای و زنجیره‌ای عمل کنیم وبرای مدیریت بازار و تولید اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

قاسمی ادامه داد: مجتمع گلخانه‌ای دودج آباد فسا با سرمایه‌گذاری خصوصی به مساحت ۵۰ هکتار در حال احداث است که فاز اول آن (پنج هکتار) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس از مجتمع فرآورده‌های لبنی نعمتی باظرفیت ۶ هزار تن (تولید انواع فرآورده‌های لبنی) در سال بازدید به عمل آورد.

این واحد لبنی در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و سرمایه گذاری افزون بر ۲۰۰میلیارد ریال در بخش مرکزی شهرستان فسا در حال احداث است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

 توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.