دو برابر شدن سطح زیر کشت گلخانه‌ای در فارس

استاندار فارس گفت: امسال سطح زیرکشت گلخانه‌ای در فارس دو برابر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس با اشاره به هدفگذاری ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای بیان کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان ۴۵۰ هکتار است که با برنامه ریزی انجام شده و این رقم در پایان امسال دو برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عزم ملی در این راستا و وضعیت کم آبی و محدودیت‌های استان فارس در این زمینه، ستاد گلخانه‌ها در این استان با مأموریت توسعه کشت گلخانه‌ای تشکیل شده است.

رحیمی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی ۱۰ ساله اخیر استان ادامه داد: با وجود بارندگی‌های آغاز امسال، هنوز بیلان آبی این استان منفی و تعداد دشت‌های ممنوعه این استان نیز زیاد و سطح ایستایی آب در فارس پایین است.

استاندار فارس اضافه کرد: برای غلبه بر این محدودیت‌ها و با توجه به ریل گذاری انجام شده در برنامه ششم توسعه و تاکید دولت تدبیر و امید در این خصوص، ستاد گلخانه‌ها در فارس برای توسعه کشت گلخانه‌ای راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه‌های کم آب بر و اقتصادی‌تر در سطح این استان و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی با هدف تولید ارزش افزوده از اولویت‌های استان است.

انتهای پیام/ت

افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای در فارس

برچسب ها: استانداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار