رشد ۲۲ درصدی زیر ساخت‌های ورزشی در آباده

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از رشد ۲۲ درصدی زیر ساخت‌های ورزش آباده دردوره ۵ ساله بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدرعلی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان فارس در دیدار با رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات درمجلس شورای اسلامی، گفت: فضای ورزشی موجود در این شهرستان در ابتدای این دوره زمانی ۵۱ هزار و ۷۸۹ متر و سرانه ورزشی ۵۱۴ هزارم متربوده است.

او افزود: از سال ۹۳ تا کنون ۱۱ هزار و ۵۵۵ متر فضای ورزشی در آباده و بوانات ساخته شده که نشان از رشد ۲۲ درصدی سرانه ورزشی در این منطقه از استان بوده و اکنون سرانه ورزشی در این شهرستان را ۶۲۸ هزارم متر است.

کامیاب با بیان اینکه تا سال ۹۳ در این منطقه از استان تنها یک سالن تخصصی، یک چمن مینی فوتبال، یک خوابگاه، سه خانه ورزش روستایی و یک زمین آسفالته وجود داشته است، ادامه داد: امسال ۶ پروژه ورزشی شامل یک سالن چند منظوره در «بیدک»، چهار زمین مینی فوتبال با مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر و خانه روستایی با مساحت مجموع پنج هزار و ۸۰۰ متر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر شواری عالی ورزش استان تعداد باشگاه‌های این منطقه از استان در سال ۹۳ را تنها سه باشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ باشگاه در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

کامیاب با بیان اینکه در شمال فارس و مشخصا شهرستان آباده رشته‌هایی مانند فوتبال، فوتسال، والیبال، ورزش‌های رزمی و رزش‌های بومی محلی علاقمندان بسیاری دارد، گفت: برنامه ریزی‌ها در این چند سال برای تامین زیر ساخت‌های مرتبط با این رشته‌ها انجام گرفته است.
انتهای پیام/م

افزایش زیر ساخت‌های ورزشی در آباده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار