در جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد مطرح شد؛

رفع موانع حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه در تلاش است تا موانع حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین برداشته شود.

فعالیت ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفع موانع حضور دانشجویان باشد/هدایت پژوهش‌ها برای بررسی راه‌پیمایی اربعین حسینیبه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ، در جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک محیط تربیتی عظیم است که انسان‌ها را احیا‌ء می‌کند، گفت: این دانشگاه به عنوان یک محیط آموزشی و تربیتی باید فضا را برای حضور حداکثری دانشجویان، اساتید و کارکنان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی مهیا کند.

او افزود: فعالیت ستاد اربعین مانند قرارگاه جهادی فراتر از کار اداری است و باید تلاش کرد تا موانع حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد انجام کار جهادی و ستادی برای رفع موانع حضور دانشجویان در محیط تربیتی اربعین و هدایت سازمان یافته پژوهش‌ها برای بررسی این واقعه عظیم و نعمت الهی را برعهده دارد.

او ادامه داد: دانشگاه MIT به سفارش نیروی دریایی این کشور سال ۲۰۱۵ یک تحقیق میدانی درباره راهپیمایی اربعین حسینی انجام داد که طی این تحقیق دو گروه ایرانی و عراقی به عنوان جامعه هدف تعیین شدند و از ۱۶۰۰ زائر ایرانی و ۱۸۰۰ عراقی درباره زیارت امام حسین (ع) و راه‌پیمایی اربعین ۱۷۰ سؤال مطرح شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه جامعه علمی ما کمتر نسبت به این راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر فعالیت‌های پژوهشی انجام داده است، گفت: این دانشگاه در کنار هموارسازی شرایط حضور دانشجویان در راهپیمایی حسینی وظیفه خود می‌داند که به رسالت علمی در حوزه پژوهش‌های دینی، جامعه‌شناسی اربعین و ... عمل کند.

طهرانچی افزود: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد باید توصیه‌ها و آموزش‌های پزشکی لازم را در خصوص گرمازدگی، بیماری‌های واگیردار و ... به کاروان‌های دانشجویی این دانشگاه ارائه دهد تا دانشجویان به عنوان امدادگر بتوانند در صورت نیاز به همراهان خود و کاروان‌های دیگر کمک کنند.
بیشتر بخوانید: ایجاد موکب‌های مرزی و بین راهی ویژه دانشجویان ضروری است

هفت موکب ویژه دانشگاه آزاد در مراسم راهپیمایی اربعین

در این نشست احمد صالحی آرا، رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد نیز با اشاره به تعیین کمیته‌های تخصصی در این ستاد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور انجام سریع و خارج از چارچوب‌های اداری امور، هفت کمیته شامل کمیته‌های «فرهنگی»، «پشتیبانی، مالی و رفاهی»، «رسانه و فضای مجازی»، «اعزام»، «درمان»، «مواکب» و «نظارت و بازرسی» ذیل ساختار ستاد اربعین دانشگاه آزاد تشکیل شد.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد در مراسم راهپیمایی اربعین امسال حداقل هفت موکب شامل چهار موکب مرزی، سه موکب بین راهی و یک موکب مستقر در شهر کربلا دارد که آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است.

رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد گفت: بهتر است در ایام اربعین حسینی، ایستگاه‌های صلواتی در واحد‌های دانشگاهی دایر شود تا علاوه بر ثبت‌نام دانشجویان و خادمان برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی بتوانند از طریق اعلام شماره حساب رسمی دانشگاه آزاد نذورات خیران را برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی جمع‌آوری کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار