استاندار سمنان خبرداد؛

اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های آبخیزداری استان سمنان

علی رضا آشناگر گفت :۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف طرح‌های آبخیزداری شده است که در منطقه بیارجمند با هدف تغذیه منابع آب زیرزمینی اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی رضا آشناگر استاندار سمنان در نشست بررسی مشکلات بخش بیارجمند ضمن بیان اینکه یکی از محدودیت‌های جدی استان کمبود آب است که در صورت کم توجهی به این مهم منجر به توقف یا کاهش توسعه آن خواهد شد، گفت : ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان اختصاص یافته که در بیارجمند نیز طرح‌هایی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه سیاست استان، مدیریت منابع آبی موجود و تولید محصولات با کیفیت با کمترین آب مورد نیاز است، افزود : متأسفانه با برداشت ۷۷ درصد از منابع زیر زمینی آب، رکورد بیشترین برداشت آب را از این منابع داریم که لازم است اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های هشت‌گانه استان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب، این هدف را محقق کرد، تاکید داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای منوط به ارائه مشوق‌های لازم برای کشاورزان است که آنان را به این روش کشت ترغیب کند.

آشناگر با بیان اینکه بیارجمند و اقلیم این منطقه برای توسعه کشت گلخانه‌ای مستعد است، ابراز داشت: باید در این رابطه تسیل گری‌های خاص بهره برداران بخش کشاورزی صورت گیرد.

او در ادامه گفت: تأمین آب از دریای خزر به منطقه فلات مرکزی و توزیع آن از ایوانکی تا فرومد از برنامه‌های اصلی استان محسوب می‌شود لذا می‌بایست حمایت‌های سیاسی، اجتماعی و اداری از این طرح اعمال و هر کس که ذی نفوذ است در تحقق این هدف بزرگ همت داشته باشد.

استاندار سمنان در ادامه به مشکلات خدمت رسانی در استان سمنان و همچنین بخش بیارجمند و شهرستان شاهرود پرداخت و تاکید کرد: پراکندگی جمعیت در سطح کشور ۴۹ نفر در هر هکتار و در استان ما هفت نفر محاسبه شده و این به معنای پراکندگی جمعیت و در نتیجه بالا بودن نرخ ارائه خدمات به ساکنان این استان است با این حال، اما نگاه ما به توسعه استان، یک نگاه متوازن و همه جانبه بوده و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات و امکانات استانی را عادلانه توزیع کنیم.

انتهای پیام/ح

تأمین آب از دریای خزر به منطقه فلات مرکزی از برنامه‌های اصلی استان سمنان است

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار